All Activity

This stream auto-updates     

1. Yesterday
  2. Ik heb een vraag: heb altijd in de zorg gewerkt, maar door 2 openhart operaties waarvan de laatste erg zwaar ben ik in de WAO terecht gekomen. Ik heb nog altijd IZZ totale paket, nu is mijn vraag heb ik ook voorrang in de zorg? Mevr de Hoop
  3. Last week
  4. Mag ik iedereen bedanken voor dit levendige gesprek? We waarderen de soms scherpe discussie en hechten er belang aan dat deze gevoerd wordt met respect voor ieders zienswijze en persoonlijke beleving. Dank daarvoor. Hieronder de uitslag van de peiling in het ledenpanel. Een meerderheid wil met voorrang geholpen worden. In dit gesprek is een breed scala aan voor- en nadelen, bezwaren en pleidooien aan bod gekomen. Dat verrijkt ons beeld van jullie persoonlijke standpunten en voorkeuren, waarvoor dank. Ik zal hiervan een samenvatting aan onze directie geven, zodat we met jullie input richting kunnen geven aan onze keuzes. Mocht iemand hier nog iets aan toe willen voegen: dit gesprek blijft open staan, dus wees welkom.
  5. 'geldelijk gepruts', Hubert? Jij bent als inkoper (als je dat tenminste bent) een sterk onderdeel van dit gepruts.... En wees ook een beetje praktisch: 'terug naar de ziekenfondsen' is polititiek niet haalbaar, want de politiek is allang blij dat ze door middel van marktwerking de kosten van de gezondheidszorg nog enigermate in de hand kunnen houden. Die marktwerking is er nu juist gekomen omdat deze kosten ieder jaar met 10% stegen ...
  6. Zorgmedewerkers dienen ten alle tijden met voorrang behandeld te worden hetgeen vroeger vanzelfsprekend was. Van die aantallen behandelingsafspraken moeten we zo snel mogelijk af ,iedereen van welke komaf heeft mijns inziens recht op zorg en moet niet afhankelijk zijn van het geldelijk gepruts van de zorgverzekeraars. Terug naar de ziekenfondsen en de marktwerking vaarwel zeggen. Hebben de zorgverzekeraars apothekers in diens ?
  7. Earlier
  8. Hallo Harrie, Kun jij de selectie maken over welke functies in de zorg onmisbaar zijn? - Schoonmakers: Je wilt toch dat de OK's en andere ruimten schoon zijn. Straks loop je nog een infectie op. - Technische dienst: Hoe run je een ziekenhuis zonder water en stroom. - ICT: Waar zijn we nog zonder computer. - Postkamer: Zorgen er toch voor dat post met resultaten op de juiste plek komen waardoor behandelingen verder kunnen. - Transport: Zorgt dat alle goederen/hulpmiddelen op de juiste plaats komen - …... Iedereen die in een ziekenhuis werkt is een belangrijk radertje in het systeem. Iedereen is nodig.
  9. Heb jij iets meegemaakt waardoor je wel goed voor jezelf móest (gaan) zorgen? We verzamelen inspirerende verhalen van zorgmedewerkers die goed op hun eigen gezondheid letten. Vertel ons jouw verhaal. Wat helpt jou om gezond en plezierig te werken? Als zorgmedewerker ben je ervaringsdeskundige in 'gezond werken in de zorg'. Bijvoorbeeld als het gaat over fysieke belasting, mantelzorg en werk-privébalans. Wat jou helpt om gezond en plezierig te werken, staat als vraag ook centraal in de onderzoeken en projecten van IZZ. Wil jij jouw ervaringen delen? Met jouw ervaringen help je je collega’s om ook goed voor zichzelf te zorgen. Ook als het nog niet helemaal lukt, en het met vallen en opstaan gaat. Zo zetten we ons samen in voor gezonde zorg. Jij vertelt, onze tekstschrijvers zetten het op papier. ‘Ik vond het erg leuk en ook spannend om mee te werken. Ik ben blij met het resultaat en heb veel leuke reacties ontvangen.’ Reactie van Lydia Jeuken, lees hier haar verhaal. Gaat jouw verhaal over een van onderstaande onderwerpen? Werk-privébalans Fysieke belasting/fysieke klachten Mantelzorg Veiligheid/Agressie & geweld Psychische belasting/werkdruk/burn-out Starten in de zorg de Overgang Dan krijg je dit: Gratis IZZ Leefstijlcheck; deze check helpt jou te beoordelen hoe gezond je leeft en wat je kunt doen om je leefstijl te verbeteren. Professionele fotoshoot en video-opname met een professionele fotograaf en visagist. Je krijgt een digitaal exemplaar van jouw mooiste foto voor eigen gebruik. Onkostenvergoeding Dit vragen we: Je medewerking aan een interview en fotoshoot (één dagdeel, gepland in juni). We mogen jouw verhaal en foto’s gebruiken in de diverse kanalen van IZZ, gericht op Gezonde zorg en de doelstellingen van IZZ. Optioneel (niet verplicht): We volgen je gedurende het jaar om te kijken hoe het aanbod van IZZ jou helpt om gezonder te leven en te werken. Aanmelden kan hier Heb je nog vragen? Je kunt ze hieronder aan mij stellen.
  10. Beste heer Bardoel Je slaat de spijker op de kop. Ik ben het grotendeels met je eens. De laksheid van de bestuurders is een heikel punt. Het zou hun sieren als ze meer meegaandheid en en vooral inlevingsvermogen zouden hebben richting werkvloer. De bestuurders zitten echt in een ivoren toren. Ook voor wat betreft de ziektekostenverzekeraars. Deze organisaties hebben te veel macht en bepalen zowat wat men als ziekenhuis of zorginstelling wel en niet mag. Het is erg schrijnend om ieder jaar tegen het eind - oktober,november en december-weer te horen dat er minder geopereerd kan worden, omdat het budget op is. Dit wringt enorm op de werkvloer en is tegen het principe van de zorgverlener. Daar staat tegen over dat de bestuurders gigantische salarissen opstrijken vaak boven de Balkenende norm en de bestuurlijke lagen boven de die van de werkvloer alsmaar uitbreiden. We gaan weer naar een omgekeerde pyramidevorm voor wat betreft management, leidinggevende en bakfunctie waarvan de werkvloer niet begrijpt wat men doet. Kortom de frustratie opd ewerkvloer groeit. Toch blijf ik bij de stelling dat het personeel voorrang krijgt op behandeling. Ik heb dit jammer genoeg een paar keer zelf ervaren. Ik was er blij mee en mijn leidinggevende ook. Ben weer sneller terug op de werkvloer verschenen. Beschouw dit maar als een secundaire arbeidsvoorwaarden. Die zijn er al zo weinig. Maak het vak aantrekkelijker!!!
  11. Beste Dree, Wij houden het dan al geruime tijd goed vol in de hectiek van de zorg, zeker heden ten dagen. een compliment. Ik ben weldegelijk werkzaam op de werkvloer. het personeelstekort is er niet plotseling, maar al zeker sinds enkele jaren is dit gegroeid naar de huidige immense omvang waardoor zorg verlenen bijna stokt. Prima, komen we eindelijk op het punt dat de hoge heren en dames eindelijk eens iets moeten doen. Het probleem van de werkvloer is dat wij steeds zelf de problemen hebben opgelost zodat hun geen echte noodzaak zagen iets te doen. Nu komt het moment dat men er niet omheen kan. de huidige cao onderhandelingen ziekenhuizen tonen maar weer eens wat de hoge heren en dames voor ons over hebben, een fooi, Alleen collectief en solidair blijven, de macht van de uitvoerende zorgverlener eens laten zien, dat zal verandering brengen. Niet dat ik eerder geholpen wordt bij kwaaltjes, want dat gebeurd in de ogen van de hoge heren en dames enkel en alleen met als doel om ons weer eerder, versneld in het arbeidsproces op te nemen, zodat hun probleem op de achtergrond blijft. Daarom is het voor mij een onzinnig voorstel. IZZ kan wat mij betreft beter hun invloed en kennis gebruiken richting werkgevers over duurzaam en in de juiste balans je werk kunnen blijven doen.
  12. Het is erg goedkoop om met principes rond te strooien zonder een praktische oplossing te geven. Sterker nog, met zo'n starre houding maak je het vinden van een goede oplossing alleen maar moeilijker ....
  13. Hoezo een onzinnige stelling. Ik vraag me af of dhr Bardoel werkelijk op de werkvloer actief is. Als dat zo is weet hij als geen ander dat de zorg een gigantisch personeels tekort heeft en dat de zorg erg achteruit gaat. Het wordt niet aantrekkelijk gemaakt door de hoge heren en dames aan de top. Kijk alleen maar naar de stroefheid van onderhandelen bij een nieuw cao. Dus ik blijf er bij dat het personeel zeker voorrang moet krijgen op een behandeling. Ik weet zeker van de hoed en de rand met 47 dienstjaren. Een timmerman koopt ook geen spijkers.....
  14. Beste Wout, Ik begrijp je inhoudelijke reactie heel goed. Ben nl bijna 40 jaar werkzaam in het veld. Ik ben al enkele jaren uit de ivoren toren, misschien moeten werkgevers en verzekeraars eens wat meer lef tonen en volgen, ipv blijven hangen en zeuren over de onmogelijkheden en wijzen naar andere schuldigen. Ik werk binnen een instelling waar we "het anders" doen. Natuurlijk dacht ik ook waar beginnen we aan! In goed overleg en aantonen hoe je dingen anders wil doen maakt dat anderen (verzekerars en externe partijen) met interesse middels pilots of andere manieren je gelegenheid geven en jezelf mag bewijzen. Deel succesvol, deels niet of nog niet haalbaar. Zoeken naar oplossingen daar is de zorg richting toekomst mee geholpen, zowel de patient als de zorgverlener. Blijven we in de ivoren toren dan gat het huidig systeem vastlopen. Daarom ook moeten verzekeraars zoeken naar oplossingen die niet zo gangbaar zijn, oa beter luisteren naar hun klanten en durven zich te onderscheiden. Individualisme is mooi, maar collectiviteit en solidariteit brengt ons verder.
  15. Beste ECB, als ik het goed begrijp ben je bij een werkgever in dienst getreden die niet onder een zorg-cao valt waar de IZZ regeling in is opgenomen. In dat geval kun je inderdaad niet meer deelnemen aan de collectiviteit van IZZ. Valt jouw werkgever wél onder een zorg-cao mét IZZ regeling, dan staat het je vrij te kiezen voor de collectieve IZZ Zorgverzekering (ook als je werkgever meerdere collectiviteiten aanbiedt). Je kunt hier lezen in welke zorg-cao's de IZZ regeling opgenomen is en wat dat per cao inhoudt. Wij zouden uiteraard het liefst in alle zorg-cao's staan en voor iedere zorgmedewerker toegankelijk zijn! Zodat alle zorgmedewerkers lid van het collectief kunnen zijn en we samen nog beter kunnen werken aan gezonde zorgmedewerkers en gezonde zorgorganisaties. Daarvoor kun je bijvoorbeeld aankloppen bij jouw vakbond (als je daar lid van bent) of bij je werkgever. Zij zitten samen aan de onderhandelingstafel als er nieuwe cao-afspraken gemaakt worden. En zij besluiten of de IZZ regeling daar onderdeel van is. Wat ons betreft wel!
  16. Beste @Slaapkop, we hebben alle spam verwijderd en (weer) een aantal maatregelen genomen. Ik hoop dat je begrijpt dat wij hier zelf ook absoluut niet op zitten te wachten. Er zijn helaas partijen in de wereld die hier heel vernuftig in zijn. We hebben besloten de forums voorlopig weer achter een inlog te plaatsen, wat jammer is, want op een open forum waar je als gast kunt reageren nemen veel meer leden deel aan het gesprek. Maar het zij zo, want op spam zitten we zeker niet te wachten.
  17. Isa van IZZ

spam

De spam is verwijderd, en we zijn hard aan het werk om te voorkomen dat dit geplaatst kan worden. Het is inderdaad niet de bedoeling dat onze community hiermee lastiggevallen wordt.
  18. JHM Bardoel, kom eens uit je ivoren toren. Probeer te begrijpen hoe moeilijk het is om met beperkte middelen een maximale hoeveelheid zorg te leveren. Om dit allemaal goed te regelen en te plannen. De zorgwerkgevers willen heus wel, maar zijn gebonden aan beperkingen. Zoals geld. Als een zorginstelling meer geld uitgeeft dan er binnenkomt, gaat de tent failliet en wordt er nog minder zorg geleverd. Een andere grote beperking is het tekort aan verpleegkundigen. Er staan veel vacatures open (wat wil zeggen dat er geld is om het bijbehorende salaris te betalen), maar er komen geen mensen op af. Maak het probleem niet erger dan het al is, JHM Bardoel. Door jezelf te verliezen in allerlei wereldvreemde beschouwingen, zonder ook maar één moment stil te staan bij de noodzaak om de zorg van dag tot dag goed te regelen. .
  19. Persoonlijke casus: ik ben meer dan 15 jaar verzekerd via IZZ. In de tussentijd wel bij meerdere werkgevers gewerkt. Sinds mijn laatste werkgever stopt mijn collectiviteit, vanwege dat zij overeenkomst hebben bij concurrent verzekering. Gevolg is dat mijn collectiviteit stopt; ik heb geen recht meer hierop. Vreemd hoor, nu zou ik eventueel moeten overstappen vanwege die groepskorting. Jaren lang trouw verzekerd bij IZZ en ik heb dan nu het gevoel dat ik zo wordt afgedaan. De kosten stijgen vanwege het feit dat ik voor mijn 3 studerende en thuiswonende kinderen ook volledig alles moet betalen. Gaarne ook rekening houden met collectiviteit bij trouwe ( lees jarenlang) IZZ verzekerden.
  20. onzinnige stelling; een voorkeurspositie dat lijkt mij niet passend bij een collectiviteits en sollidariteitsgedachte zoals vanuit de oorsprong de izz leden zijn. Ik wil niet bevoorrecht worden omdat er een personeelsprobleem is. De werkgevers moeten hiervoor echt uit een ander vaatje gaan tappen. IZZ moet zorgen dat op andere gronden de leden bij izz willen blijven. concurrerend met de premie en een ruimer pakket in de basis
  21. Guest

spam

Wat een spam zeg,dat is toch niet de bedoeling van de community m.lensink
  22. Ik snap dit wel, maar qua begeleiding van nieuwe collega's of stagiaire denk ik dat daar best wat aan verbeterd kan worden. Daar zijn ook weer cursussen voor. Nu doet een niv. 5 alleen maar leerlingen begeleiden en mogen ze een keer met mij meelopen. Er wordt niet aan mij gevraagd hoe vind je het gaan. Ik denk dat daar ook nog verbeterpunten in zitten.
  23. De moderators hebben ook weekend. Het wordt hier steeds fraaier.
  24. Beste allemaal, Als zorgmedewerker voorrang krijgen in de zorg kan soms noodzakelijk zijn om op de afdelingen de zorg te kunnen continueren. Mocht je echter in je eigen tijd een zorgvraag hebben, dan is het niet meer dan logisch dat ook jij je beurt afwacht. Bij ons in het zkhs was er een arts die altijd zei: wie appelen plukt die appelen eet en hij was van mening dat je ook gebruik mocht maken van je functie en niet altijd tussen je eigen patienten moest wachten tot je aan de beurt was voor bv een poli bezoek. Ook wordt er van ons verwacht dat je je afspraken maak na je werk of op je vrije dag . Mocht dat niet lukken, dan kan je in overleg een arts bezoeken. De poli- assistente belt je dan aan het einde van de poli-afspraken dat je kan komen zodat je niet al te lang van je werkplek afbent. Dit kan allemaal in goed overleg met elkaar.
  25. Als het wachten door een opnamestop ervoor zorgt dat ik onnodig lang ziek thuis moet wachten en niet in staat ben om te werken zou ik graag voorrang hebben of de keus voor een andere behandelplek dichtbij. Als het om een behandeling gaat die bij uitstel geen extra druk legt op mijn werk in de zorg zie ik niet waarom ik voorrang zou moeten krijgen. Kortom afhankelijk van de omstandigheden.
  26. Ja heel goed geregeld hoor. Zelfs gast accounts komen binnen. Mijn vrouw keek al vreemd toen ik de e-mail opende naast haar op de bank. Want blijkbaar komen de advertenties met dames ook binnen per mail van de IZZ community.
  27. Dit is een luxe die de zorg zich niet kan veroorloven, Harrie -- daarvoor is het tekort aan verpleegkundigen te groot. Denk ook eens na over hoeveel geld het kost om zorgbehoeftige mensen langer dan noodzakelijk van hun werk te houden: een reden temeer om verpleegkundigen met voorrang te helpen.
  28. Ik vind dat voorrang alleen zou mogen gelden voor functies die echt onmisbaar zijn in de zorg, b.v. als daardoor levensbedreigende situaties kunnen bestaan. In alle andere gevallen vind ik het discriminerend naar andere zorg'behoeftigen'.
  1. Load more activity