Overgangsproof Coach & Consulent

  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Overgangsproof Coach & Consulent


  1. Hallo Sarah,

    Helaas zijn er nog heel veel artsen die weinig kennis hebben van de overgang. Het is goed om vooral naar jezelf te luisteren en op zoek te gaan naar alternatieven voor HST/HRT.

    Laat je goed voorlichten door een gespecialiseerd deskundige van bv Care for Women of de VVOC, of doe een intake bij www.kenniscentrum-overgang.nl. De deskundige kijkt samen met jou naar de hulplijnen die voor jou geschikt zijn en bij jou passen.

    succes!

    Nicole en Wilmy


  2. Hallo,

     De overgang is weer hot in deze community. En met het oog op de komende "week van de overgang" van 8 tot 14 april wordt er ook extra aandacht aan besteed.

    Wij, Wilmy overgangscoach en Nicole overgangsconsulente, doen natuurlijk ook mee. Daarnaast zijn wij beiden actief in het kenniscentrum voor de overgang, dat sinds de zomer van 2018 opgezet is: www.kenniscentrum-overgang.nl

    Wat doen wij eigenlijk? Hoe kunnen wij helpen? 

     Vraag het ons!!!

    groet, Wilmy en Nicole


  3. Hallo Janine,

    de oestrogenen heten overigens fyto-oestrogenen. Ik zag een tikfout in de tekst. 

    Daarnaast heb ik nog een tip.

    Als je gaat slapen leg een voet boven het dekbed. Je lichaamsthermostast reageert daarop. Deze voet wordt kouder. Dit helpt ook tegen opvliegers. 

    Laat me even weten waar je baat bij hebt.

    groetjes 

    wilmy 


  4. Dag Janine, 

    Nicole adviseert om te starten met salie capsules, twee maal per dag (te koop bij een goede natuurwinkel) en daarnaast Vito-oestrogenen, menopauze forte, 2 maal per dag, te nemen. Dit is een goede combinatie. De vito-oestrogenen zijn via de website van Care for Women te bestellen en waarschijnlijk ook gewoon online.

    Groetjes,

    Wilmy en Nicole


  5. Dag Janine, 

    Dat is inderdaad vervelend s’nachts. Dan wil je slapen. Opvliegers onderbreken je slaapritme.

    Waar je op kan letten zijn de volgende dingen. Pittig eten kunnen de opvliegers verergeren , evenals alcohol . 

    Soms helpt het om het dekbed snel terug te slaan en te wachten tot je huid weer droog is en je het een beertje koud krijgt, dan val je daarna vaak wat makkelijker in slaap. Gebruik katoenen nachtkleding. Zorg voor goede ventilatie op de slaapkamer. Beter een frisse kamer dan een warme kamer. 

    Ik ga ook nog aan Nicole( overgangsconsulente )  vragen of zij nog tips heeft. Of er mogelijk nog middelen zijn die zouden kunnen helpen. 

    Probeer er ook ontspannen mee om te gaan. Ergernis en frustratie werken niet bevordelijk.

    Succes en sterkte. 

    Wilmy

    ps ik kom terug op jouw vraag als Nicole mogelijk nog tips heeft


  6. Goedemorgen Judith,

    Wat een heftig verhaal, we begrijpen je problematiek. 

    Mogen we je een paar suggesties doen? Je stresssysteem is mogelijk overbelast, dat geeft ook veel lichamelijke klachten die overeenkomen met overgangsklachten. Hiervoor zouden massages, sauna en gesprekken met lotgenoten kunnen helpen. Ter ondersteuning van je vitaliteit zou je wellicht een gebaat zijn bij natuurlijke multi vitaminen, en dan vooral Vitamine C, in hoge dosering, Magnesiumcitraat, en Vit D is noodzakelijk.

    Is er in het ziekenhuis waar jij behandelt bent een mogelijkheid tot revalidatie? Je kan informatie inwinnen via je behandelend arts.

    Daarnaast kan je veel baat hebben bij persoonlijke begeleiding door een therapeut, te denken aan een overgangscoach, zij kan met je meedenken in meerdere mogelijke oplossingen. 

    Succes, Wilmy en Nicole