Isa van IZZ

Moderator
  • Aantal bijdragen

    224
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Isa van IZZ

Achtergrond

  • Functie
    Community Manager
  • Branche
    Andere branche

Recente profielbezoeken

887 profielweergaven
  1. Isa van IZZ

    Wat doen de Nederlandse zorgkoepels aan het tekort aan verpleegkundigen?

    Hallo @WoutVisser, bedankt voor het delen. zou je kunnen aangeven welke instanties je bedoelt met 'de Nederlandse zorgkoepels'? En wat verwacht je precies van hen?
  2. Isa van IZZ

    Meld je aan voor gesprek over Bewust zorggebruik

    De inschrijving voor het vervolggesprek is gesloten. Blijf op de hoogte van het vervolg in het forum Bewust Zorggebruik.
  3. @Mo Je vraagt ook wat er voor klanten gaat veranderen. Alle zorgmedewerkers die een IZZ Zorgverzekering willen afsluiten, kunnen straks kiezen uit de IZZ Zorgverzekering uitgevoerd VGZ voor de Zorg, en de IZZ Zorgverzekering uitgevoerd door CZ. Meer smaken dus. Door samen te werken met twee zorgverzekeraars heb je als klant meer keuze, en kun je dus nog beter het pakket kiezen dat bij jou past. En dat allemaal georganiseerd door het ledencollectief (wij dus), die de zorgverzekering afstemt op het werken in de zorg en de gezondheidsrisico's die daarbij horen.
  4. Hallo @Mo, welke verandering verwacht je? Je schrijft 'jullie waren voor mensen in de zorg'. Zijn we dat in jouw beleving nu niet meer? Ik ben benieuwd hoe je dat ziet, mogelijk kan ik nog iets verhelderen. Hoor het graag!
  5. Isa van IZZ

    Win het boek 'Met zachte hand'

    De vijf winnaars zijn bekend: @N Pennekamp, @John Mattheij, @joycehogendijk, @belinda van den boogaard en @Gerda Damen Gefeliciteerd!! Jullie zijn de winnaars van de loting voor het boek 'Met zachte hand'. Als je ons een e-mail stuurt met je adres, dan krijg je het boek thuis gestuurd. Het e-mailadres is community@stichtingizz.nl. Leuk als je in de community laat weten wat je van het boek vond! Heb jij het boek niet gewonnen? Je kunt het aanschaffen voor EUR 12,95 via deze webshop. Allen bedankt voor jullie deelname aan de loting, hopelijk een volgende keer weer?! Houd voor het volgende boek magazine de Zorg in de gaten.
  6. Hallo @Zetten van J.H, waar leid je uit af dat we opgeslokt worden? We gaan juist met een tweede zorgverzekeraar samenwerken zodat we als ledencollectief een zelfstandiger positie hebben. Begrijp ik het goed dat je je zorgen maakt over de onafhankelijkheid van IZZ?
  7. Isa van IZZ

    De Nederlandse zorg schreeuwt om één systeem voor cliëntinformatie

    Hallo @WoutVisser, je bericht sluit mooi aan bij de vele ideeën die wij kregen van IZZ leden om de regeldruk in de zorg te verminderen. In de Monitor Gezond werken in de zorg (mei 2018) kregen we duizenden ideeën binnen. Het dubbel invoeren van gegevens (en dat daar een einde aan gemaakt moet worden) is daarin een terugkerend signaal. De komende tijd worden 3.000 ideeën door het IZZ ledenpanel beoordeeld op kwaliteit, waarna we met de beste ideeën in kaart gaan bekijken wat we hier als ledencollectief mee kunnen. Je noemt zelf de gezamenlijke Nederlandse zorgverzekeraars. Zie je ook een rol weggelegd voor ons?
  8. Het doel van het vervolggesprek over Bewust zorggebruik is antwoorden vinden op de vraag: Wat kan je als individu doen om de kosten van de zorg in Nederland betaalbaar te houden? Hoe heb je zelf impact op dit grote, deels ongrijpbare en maatschappelijke probleem? Je maakt je er zorgen over, je ziet hoe iets anders kan, maar hoe ga je daar dan als individu mee om? Heel praktisch en zonder éérst het hele systeem te moeten veranderen? Als zorgmedewerker én (potentieel) zorggebruiker heb je een unieke positie; je ziet de situatie van twee kanten. Het gesprek dient ertoe jouw visie en ideeën op tafel te krijgen. Want wat we vaak horen is dit: “Ik had niet door dat dit een goed idee is, het is gewoon hoe ik het zie”. Waar leidt dit toe? Waar dit toe leidt, is onderdeel van het vervolggesprek. De ideeën en visies die we in kaart brengen, bepalen wat de volgende stap wordt. We brengen in kaart wat we volgens onze leden – volgens jou dus – zouden kunnen (of moeten) doen om als ledencollectief en als community de betaalbaarheid van de zorg positief te beïnvloeden. Wil je (alsnog) meedoen? Aanmelden kan nog tot vrijdag 28 september a.s. door hieronder een reactie te plaatsen, of een mail te sturen naar community@stichtingizz.nl onder vermelding van Bewust Zorggebruik. Ben je nog geen deelnemer aan het IZZ ledenpanel? Lees dan op deze pagina hoe je dat kunt worden.
  9. Isa van IZZ

    Meld je aan voor gesprek over Bewust zorggebruik

    @A Bosch: Ik heb jou al gemaild, maar ook hier nog even: dank voor je bericht, je compliment, je inhoudelijke inbreng en je aanmelding Een hele opsomming. Eén kleine correctie: we worden geen onderscheidende zorgverzekeraar, aangezien we dat niet zijn... Dit is écht een initiatief van ons als ledencollectief, dat is wel een belangrijk onderscheid en biedt een andere invalshoek.
  10. Isa van IZZ

    Meld je aan voor gesprek over Bewust zorggebruik

    @Mo, @WoutVisser, @ericvanvught, @Caro, @Connie van Woudenberg en @Frans Gommans Hartelijk dank voor jullie aanmeldingen voor het vervolggesprek over bewust zorggebruik en het betaalbaar houden van de zorgkosten in Nederland. Jullie zijn met ruim 40 andere IZZ leden onderdeel van het vervolg op de IZZ thermometer #2. Wat gaan we doen? We maken graag kennis met jou en jouw ideeën, onder het genot van een kop koffie of thee met wat lekkers. In groepjes van ongeveer vijf IZZ leden per gesprek, op vijf verschillende data en locaties in het land. We gaan in de koffie/theesessies in gesprek over diverse onderwerpen rondom bewust zorggebruik. We nemen de tijd om kennis te maken en om inhoudelijk dieper op het onderwerp in te gaan. De resultaten van de IZZ thermometer #2 ‘Hoe kijk jij aan tegen jouw gebruik en kosten van zorg’ vormen het uitgangspunt. Het gesprek duurt ongeveer 2 uur. Meld je aan via de Datumprikker Je kunt je via de Datumprikker aanmelden voor een van de vijf data en locaties. Ook kun je een voorkeurstijd aangeven. Graag ontvangen we jouw reactie vóór vrijdag 28 september a.s. Jouw reiskosten worden door ons vergoed (EUR 0,19 per kilometer of een vergoeding van de OV-kosten). Wil je uitsluitend online in gesprek? Dat kan hier in het forum Bewust zorggebruik. Blijf hier op de hoogte van wat de koffie/theesessies opleveren en ga in gesprek met andere IZZ leden. We ontmoeten je graag tijdens één van de vervolggesprekken! Lees hier waarom en waarvoor we vervolggesprekken organiseren.
  11. Isa van IZZ

    Wat zou jij doen: Creatief declareren?

    Hallo @WoutVisser, denk je dat er een vicieuze cirkel is: financiële nood neigt tot 'creatief declareren' c.q. fraude en dat resulteert in een stijging van premie, wat weer tot meer financiële nood lijdt? Hoe doorbreek je dat?
  12. Isa van IZZ

    Hoe kritisch ben jij?

    Helder @Mo, dank voor je reactie. Klachten voorkomen is vooral met het fysiek en mentaal zware werk in de zorg heel belangrijk inderdaad.
  13. Isa van IZZ

    Wat zou jij doen: fysiotherapie of....?

    Stel, je bezoekt een fysiotherapeut voor rugklachten en in plaats van jou te behandelen, verwijst deze jou door naar een maatschappelijk werker, psycholoog of de bedrijfsarts. Zo’n 30% van de deelnemers aan de IZZ thermometer Bewust Zorggebruik zou akkoord gaan met de doorverwijzing, terwijl een nagenoeg even grote groep zou kiezen voor behandeling door de fysiotherapeut zelf. Een kwart zou iets anders doen, waarbij vooral het vragen van een second opinion (bij de huisarts), het bezoeken van een andere fysiotherapeut, of het bespreken en afwegen van de klachten en argumenten, worden genoemd. Wat zou jij doen, en waarom?
  14. Stel, je bent bij de opticien voor een nieuwe bril, en deze vertelt jou dat je geen recht hebt op een vergoeding vanuit de zorgverzekering. Reden: de uitslag van de oogmeting is hetzelfde als 3 jaar geleden, waardoor er geen medische noodzaak is voor een nieuwe bril. Bijna de helft (45%) van de deelnemers aan de IZZ thermometer Bewust Zorggebruik, geeft aan ook zonder vergoeding vanuit de zorgverzekering, de nieuwe bril te zullen aanschaffen. Een derde zou de aankoop van een nieuwe bril in deze situatie uitstellen. Alternatieve keuzes (15%) betreffen met name: het evalueren van de kwaliteit van de huidige bril (“is de oude bril nog goed?”), alleen een nieuw montuur kopen, het bezoeken van een andere opticien (“ik ga naar Eyelove”), of contact opnemen met de zorgverzekeraar. Wat zou jij doen, en waarom?
  15. Isa van IZZ

    Wat zou jij doen: wel of niet behandelen?

    Stel, een medisch specialist wil - voor de zekerheid - een goedaardig gezwel in je kaak behandelen. De specialist geeft aan dat er geen (medische) noodzaak tot behandelen is. Je ervaart geen klachten en deze zijn in de nabije toekomst ook niet te verwachten. Toch adviseert de specialist het gezwel te laten verwijderen. Van de ondervraagde IZZ leden in de IZZ thermometer Bewust Zorggebruik zou de helft kiezen voor preventieve verwijdering van het goedaardige gezwel, conform het advies van de medisch specialist. Circa 30% zou het gezwel (nog) niet laten verwijderen. Leden die een andere keuze zouden maken (16%), noemen onder meer: goed doorvragen naar de argumenten van de specialist, het vragen van een second opinion, afwachten, onder controle blijven, contact houden met de huisarts, of contact opnemen met de zorgverzekeraar. Er wordt ook aangegeven dat de plaats van het gezwel (“zichtbaar?”) en de eventuele hinder, bepalend zijn voor de keuze. Wat zou jij doen, en waarom?