JHM Bardoel

Lid ledenpanel
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About JHM Bardoel

Personal Information

  • Function
    Array
  • Branche
    Array
  1. Beste Dree, Wij houden het dan al geruime tijd goed vol in de hectiek van de zorg, zeker heden ten dagen. een compliment. Ik ben weldegelijk werkzaam op de werkvloer. het personeelstekort is er niet plotseling, maar al zeker sinds enkele jaren is dit gegroeid naar de huidige immense omvang waardoor zorg verlenen bijna stokt. Prima, komen we eindelijk op het punt dat de hoge heren en dames eindelijk eens iets moeten doen. Het probleem van de werkvloer is dat wij steeds zelf de problemen hebben opgelost zodat hun geen echte noodzaak zagen iets te doen. Nu komt het moment dat men er niet omheen kan. de huidige cao onderhandelingen ziekenhuizen tonen maar weer eens wat de hoge heren en dames voor ons over hebben, een fooi, Alleen collectief en solidair blijven, de macht van de uitvoerende zorgverlener eens laten zien, dat zal verandering brengen. Niet dat ik eerder geholpen wordt bij kwaaltjes, want dat gebeurd in de ogen van de hoge heren en dames enkel en alleen met als doel om ons weer eerder, versneld in het arbeidsproces op te nemen, zodat hun probleem op de achtergrond blijft. Daarom is het voor mij een onzinnig voorstel. IZZ kan wat mij betreft beter hun invloed en kennis gebruiken richting werkgevers over duurzaam en in de juiste balans je werk kunnen blijven doen.
  2. Beste Wout, Ik begrijp je inhoudelijke reactie heel goed. Ben nl bijna 40 jaar werkzaam in het veld. Ik ben al enkele jaren uit de ivoren toren, misschien moeten werkgevers en verzekeraars eens wat meer lef tonen en volgen, ipv blijven hangen en zeuren over de onmogelijkheden en wijzen naar andere schuldigen. Ik werk binnen een instelling waar we "het anders" doen. Natuurlijk dacht ik ook waar beginnen we aan! In goed overleg en aantonen hoe je dingen anders wil doen maakt dat anderen (verzekerars en externe partijen) met interesse middels pilots of andere manieren je gelegenheid geven en jezelf mag bewijzen. Deel succesvol, deels niet of nog niet haalbaar. Zoeken naar oplossingen daar is de zorg richting toekomst mee geholpen, zowel de patient als de zorgverlener. Blijven we in de ivoren toren dan gat het huidig systeem vastlopen. Daarom ook moeten verzekeraars zoeken naar oplossingen die niet zo gangbaar zijn, oa beter luisteren naar hun klanten en durven zich te onderscheiden. Individualisme is mooi, maar collectiviteit en solidariteit brengt ons verder.
  3. onzinnige stelling; een voorkeurspositie dat lijkt mij niet passend bij een collectiviteits en sollidariteitsgedachte zoals vanuit de oorsprong de izz leden zijn. Ik wil niet bevoorrecht worden omdat er een personeelsprobleem is. De werkgevers moeten hiervoor echt uit een ander vaatje gaan tappen. IZZ moet zorgen dat op andere gronden de leden bij izz willen blijven. concurrerend met de premie en een ruimer pakket in de basis
  4. reagerend op de vraag waarom ik niet zeker weet of ik bij IZZ blijf ; als de nivellering in premie verder doorzet, en daardoor de premie eigenlijk stijgt, zal ik kijken wat inhoudelijk de pakketten in mijn situatie mij te bieden hebben en deze vergelijken met andere aanbieders. Dit ondanks het feit dat ik tevreden ben over IZZ en de service die men biedt. onderscheidend zijn dan wel nog de overige diensten/onderzoeken die IZZ doet, maar ik zal toch eerst naar mijn eigen portemonnee kijken. het blijft schandalig dat een arbeidsvoorwaarden op deze wijze onderuit wordt geschoffeld door een partij die hierover geen zeggenschap heeft. Wellicht moet dit eerst eens duidelijk gemaakt worden. en misschien moeten er creatievere oplossingen aangeboden worden aan de klanten van het collectief IZZ
  5. de korting is dus een arbeidsvoorwaarden afgesproken tussen werkgevers en werknemers. Daar kan onze overheid toch niet tussenkomen? Of in alle zorg cao's beter verankeren. Wat zijn anders arbeidsvoorwaarden nog waard!!! mbt de korting; mijn zoon had ook een izz polis totdat de korting werd opgeheven omdat hij niet in de zorg werkzaam is. Kreeg na enig aandringen bij een andere zorgverzekeraar direct 10% korting, dus was zijn keuze snel gemaakt. Inderdaad korting krijg je tegenwoordig bijna overal, wat is hieraan dan nog exclusief? Onze overheid is onbetrouwbaar als het over al dit soort afspraken gaat, we gaan er in 2019 op vooruit, maar alle stijgende kosten maken dit volledig ongedaan.