Annemiek

Lid ledenpanel
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About Annemiek

Personal Information

  • Function
    Array
  • Branche
    Array
  1. Lijkt mij ook. Maar Portugees wil nog niet zeggen dat de rekening uit Portugal komt. Er zijn meer landen waar Portugees wordt gesproken en geschreven. Maar het is wel een Europese taal. Mag toch wel door de verzekering begrepen worden.
  2. Ik wist niet dat dit in de kleine lettertjes stond. Staan ze ook in de kleine lettertjes van VGZ/IZZ ? Deze zomer een rekening gedeclareerd in het Duits. Werd zonder problemen meteen vergoed. Waar ligt de grens? Portugal is geen verweggistan. Mijn mening: Dit is inderdaad niet van deze tijd en moet aangepast worden.
  3. Hallo Harrie, Kun jij de selectie maken over welke functies in de zorg onmisbaar zijn? - Schoonmakers: Je wilt toch dat de OK's en andere ruimten schoon zijn. Straks loop je nog een infectie op. - Technische dienst: Hoe run je een ziekenhuis zonder water en stroom. - ICT: Waar zijn we nog zonder computer. - Postkamer: Zorgen er toch voor dat post met resultaten op de juiste plek komen waardoor behandelingen verder kunnen. - Transport: Zorgt dat alle goederen/hulpmiddelen op de juiste plaats komen - …... Iedereen die in een ziekenhuis werkt is een belangrijk radertje in het systeem. Iedereen is nodig.
  4. Ja, ik wil net als zoveel andere mensen ook graag aanspraak maken op secundaire arbeidsvoorwaarden. Om zorg te leveren heb je zorgmedewerkers nodig. Zorg er dan ook voor dat deze weer snel beschikbaar zijn. Al het geld dat een ziekenhuis kwijt is aan ziekteverzuim wordt indirect ook uit de zorgpremies betaald. Maar er is ook nog een ander aspect. Bij ons is er voor een MRI-onderzoek al snel een wachttijd van een maand. Dat houdt andersom in dat je het bijna niet kunt verantwoorden om het apparaat stil te laten staan omdat iemand zijn afspraak heeft afgezegd. Dan wordt er geprobeerd om dit gaatje op te vullen met een andere patiënt. Maar WIE kan er NU DIRECT meteen terecht. Alleen iemand, die letterlijk al in huis is, kan er dan binnen 10 minuten zijn. Ja, zo ben ik wel eens heel snel aan de beurt geweest.
  5. Dhr/Mevr Deutekom, Er is wel gereageerd op uw bericht. Meteen nog dezelfde dag. Alleen wel op dit medium.
  6. Of ik blijf weet ik niet. Ik ga dan opnieuw kijken welke verzekering het beste bij mij past. IZZ is niet de goedkoopste en stelt toch steeds meer beperkingen aan de vrije keuze. Dus IZZ, wees gewaarschuwd. Maar waarschijnlijk zal het afschaffen van de collectiviteitskorting het eerste jaar vervangen worden door een algehele verlaging van de premie. Maar na dat jaar zal de korting snel verdwijnen.
  7. Vergoeding van een bril 1x per 3 jaar is te lang. Misschien moet er een systeem komen van stapelen. Bijvoorbeeld vergoeding E100,-- per jaar. Heb je die niet gebruikt dan schuift die vergoeding door naar het volgende jaar. Dan dus E200,-- vergoeding. Tot een maximum van 3 jaar. Dus tot een maximum van E300,--. (Deze bedragen zijn als makkelijk rekenvoorbeeld genomen en dienen als zodanig gebruikt te worden.)