Dree David

Lid ledenpanel
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About Dree David

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beste heer Bardoel Je slaat de spijker op de kop. Ik ben het grotendeels met je eens. De laksheid van de bestuurders is een heikel punt. Het zou hun sieren als ze meer meegaandheid en en vooral inlevingsvermogen zouden hebben richting werkvloer. De bestuurders zitten echt in een ivoren toren. Ook voor wat betreft de ziektekostenverzekeraars. Deze organisaties hebben te veel macht en bepalen zowat wat men als ziekenhuis of zorginstelling wel en niet mag. Het is erg schrijnend om ieder jaar tegen het eind - oktober,november en december-weer te horen dat er minder geopereerd kan worden, omdat het budget op is. Dit wringt enorm op de werkvloer en is tegen het principe van de zorgverlener. Daar staat tegen over dat de bestuurders gigantische salarissen opstrijken vaak boven de Balkenende norm en de bestuurlijke lagen boven de die van de werkvloer alsmaar uitbreiden. We gaan weer naar een omgekeerde pyramidevorm voor wat betreft management, leidinggevende en bakfunctie waarvan de werkvloer niet begrijpt wat men doet. Kortom de frustratie opd ewerkvloer groeit. Toch blijf ik bij de stelling dat het personeel voorrang krijgt op behandeling. Ik heb dit jammer genoeg een paar keer zelf ervaren. Ik was er blij mee en mijn leidinggevende ook. Ben weer sneller terug op de werkvloer verschenen. Beschouw dit maar als een secundaire arbeidsvoorwaarden. Die zijn er al zo weinig. Maak het vak aantrekkelijker!!!
  2. Hoezo een onzinnige stelling. Ik vraag me af of dhr Bardoel werkelijk op de werkvloer actief is. Als dat zo is weet hij als geen ander dat de zorg een gigantisch personeels tekort heeft en dat de zorg erg achteruit gaat. Het wordt niet aantrekkelijk gemaakt door de hoge heren en dames aan de top. Kijk alleen maar naar de stroefheid van onderhandelen bij een nieuw cao. Dus ik blijf er bij dat het personeel zeker voorrang moet krijgen op een behandeling. Ik weet zeker van de hoed en de rand met 47 dienstjaren. Een timmerman koopt ook geen spijkers.....
  3. Ik vind als zorgverlener dat je wel voorrang moet krijgen als je zorg nodig hebt in je eigen ziekenhuis. Des te eerder ben je weer beschikbaar als zorgverlener op de werkvloer om zelf weer zorg te verlenen. Het zou van de zotte zijn als dat niet zo was. Ook al zegt de hoofdbestuurder dat je als personeel geen voorrang krijgt. Ik beschouw het maar als kortzichtigheid. Het gigantische gebrek aan vakkundig personeel is schrikbarend en de zorg kachelt hard achteruit. Kortom: zorg goed voor je personeel dan zorgt het personeel goed voor de patiënten.
  4. Hoi Dree hier. Mijn ervaring staat in het laatste IZZ magazine