Matima Verbeek

Solidair met leden van IZZ die niet meer deelnemen aan het arbeidsproces.

1 bericht in dit gesprek

In de community gaat het m.n. over de werkende leden en de problemen die zij ondervinden en de zorg waar zij het meeste behoefte aan hebben. Dit wordt meegenomen in de onderhandelingen met VGZ Zorg voor de Zorg en de onderwerpen in de Community.

Niet ieder lid van IZZ neemt deel aan het arbeidsproces. Dat kan door pensioen of uitkering zoals arbeidsongeschiktheid. Deze groep kent ook specifieke problemen met daaruit voortvloeiende zorgbehoeften.

Omdat zij geen werkgever meer hebben die onder de betrokken CAO's vallen, missen zij financiële tegemoetkoming bij sommige zorgkosten of komen zij voor sommige zaken niet in aanmerking omdat zij geen deel meer uitmaken van het arbeidsproces.

Ouderen en arbeidsongeschikten kennen andere behoeften als het om zorg gaat. En de zorgbehoefte van ouderen worden m.i. toch aan de werkende leden ondergeschikt gemaakt.

Ik roep alle leden van IZZ, die niet meer deelnemen aan het arbeidsproces, op om te reageren en te omschrijven wat zij missen bij Stichting IZZ en wat zij graag anders willen zien. Te denken valt o.a. aan (tegemoetkoming in) vergoedingen en voorzieningen. Ik heb de realisatie niet in de hand maar meestal begint het bij een behoeftepeiling. Mijn uitgangspunt is dat het ledenbestand van Stichting IZZ niet alleen bestaat uit werkenden. En dat deze groep ook een plek verdient m.b.t. #solidariteit in het faciliteren van (aan)gepaste zorg.

Met vriendelijke groet,

@Matima Verbeek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Log in of registreer je om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze community.

Registreer een nieuw account

Inloggen

Ben je al lid? Meld je hier aan.