Pieter IZZ

Doe mee: Onderzoek Mondzorg

3 posts in this topic

Doe je mee aan het IZZ-ledenpanelonderzoek over mondzorg? 

Mede dankzij jou kunnen we ons werk als belangenbehartiger goed doen. Met altijd als focus: gezond en plezierig werken in de zorg. Via de IZZ-ledenpanelonderzoeken krijgen we inzichten waarmee wij bijvoorbeeld verbeteringen in de IZZ Zorgverzekering kunnen doorvoeren.

Onderzoek over mondzorg

Het ledenpanelonderzoek over mondzorg richt zich op jouw ervaringen met mondzorg, zoals de tandarts en mondhygiënist. Wij horen graag wat jouw ervaringen zijn met bijvoorbeeld de informatievoorziening, tandartsbezoek, kosten en vergoedingen. Ook als je niet naar de tandarts en/of mondhygiënist gaat, kun je deelnemen aan het onderzoek.

Doe je mee?

Heb je een IZZ Zorgverzekering en werk je in de zorg? Dan kun je in jouw profiel aanvinken dat je lid wilt worden van het ledenpanel. Daarna heb je automatisch toegang tot de ledenpanel groep in de community en kun je meedoen aan onze onderzoeken en bijdragen aan gesprekken in de groep.

Inderdaad mondzorg is belangrijk en heeft een preventieve werking. Maar niet iedereen weet dat er verschillen bestaan wie de mondzorg uitvoert. De mondverzorgster of de mondhygienist(e) resp. een jaar mbo opleiding en een 3 jarige HBO OPL. Big geregistreerd. Tandartsen hebben vaak mondverzorgers in dienst, logisch die zijn in salareskosten goedkoper. De mondhygienist werkt veelal zelfstandig. Ik prefereer een mondhygienist, mag en kan meer uitvoering geven t.a.v. mondzorg ( mag in de pocket van Tand of kies werken) Tip, vraag het eens na, Izz (met het juiste pakket) vergoeden maar  kennen ook verschillende vergoedingen t.a.v. de uitvoering mondverzorger of mondhygienist. Dus doe me met het onderzoek en doe navraag, je hebt er zeker voordeel mee.

Hallo Tjerk, bedankt voor je bijdrage! Om zeker te zijn van vergoedingen e.d. binnen de IZZ Zorgverzekering wil ik alle leden aanraden om zelf contact op te nemen met VGZ voor de Zorg – IZZ Zorgverzekering.

Wat ik hier wel kan aanvullen is dat de ‘mondverzorger’ niet voorkomt in de polisvoorwaarden. Er wordt wel gesproken over de preventie-assistente en de para-preventie-assistentie. Zij mogen ook onder het tandvlees en in de pocket werken, zijn daarvoor extra opgeleid, en werken in het kader van de wet BIG. Als je met ‘mondverzorger’ een preventie-assistent bedoelt, dan wordt daar geen onderscheid in gemaakt qua polisvoorwaarden. Dat kunnen zorgverzekeraars ook niet omdat alle verrichtingen onder de AGB-code van de praktijk worden gedeclareerd (via de ‘verlengde arm-constructie’ die door de wet BIG mogelijk is gemaakt).

Ik ben wel benieuwd waar jij over de mondverzorger met een 1-jarige mbo-opleiding hebt gehoord @Tjerk Beekman?! Aangezien de verzekeraar dat niet kan plaatsen.