Isa IZZ

Hoe maak jij je angst voor agressie en geweld bespreekbaar?

4 berichten in dit gesprek

Het afgelopen half jaar had 61% van de zorgmedewerkers te maken met agressie en geweld. Dat weten we uit eigen onderzoek. Terugdringen is us hoog nodig. Agressie bespreekbaar maken is de eerste stap. Hoe begin je daarmee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik werk op een locatie waar ook agressie voorkomt, maar ik ben hier open in en wat vooral belangrijk is. Agressie is niet normaal, hierbij keur ik niet de client zelf af, maar wel het gedrag wat vertoont wordt.

ik denk dat het bij mijn doelgroep van belang is dat je kijkt waar het vandaan komt, en evt eerder kan ingrijpen zodat het niet tot agressie hoeft te komen.  Dit is niet haalbaar in iedere doelgroep, maar zeker het niet normaal gaan vinden. ik geef na 21 jaar in de zorg al te werken ook  nog steeds aan bij collega's wat het met me doet, dit geeft daarin dus ook ruimte voor de ander om er makkelijker over te praten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

op het werk heb ik soms te maken met verbale agressie. Vaak komt dit voort uit machteloosheid en frustratie. Deze soort verbale agressie is goed te handelen door op dat moment te luisteren naar de patiënt . Ik heb ervaren als je dit niet doet, dat je dan het vertrouwen van de patiënt kwijt raakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bespreekbaar maken en elkaar serieus nemen en naar elkaar luisteren is essentieel bij dit onderwerp. Agressie kan voor de 1 meer impact hebben dan voor een ander. Neem tijd voor elkaar om je verhaal te kunnen doen.

Bij ons op het werk krijgen we elk jaar een training hiervoor. Heel fijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Log in of registreer je om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze community.

Registreer een nieuw account

Inloggen

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu inloggen