Maaike Cornelisse

Help jij mee het taboe op lastige gesprekken met collega's te doorbreken?

1 post in this topic

Lastige gesprekken...
Als ledencollectief doen we veel onderzoek naar wat er leeft bij zorgmedewerkers. En de laatste jaren hebben we vanuit die invalshoek uiteenlopende thema's onder de loep genomen: mantelzorg, stress-gerelateerde klachten, onregelmatige diensten en hormonale kwesties zoals de overgang. Stuk voor stuk onderwerpen die van invloed (kunnen) zijn op je dagelijkse werkzaamheden en waarmee je "in de knoop" kunt raken. Naast tips en het delen van ervaringsverhalen, geven we ook vaak het advies om in gesprek te gaan met je team of leidinggevende. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
De hamvraag is daarom: HOE DOE IK DAT DAN? 

Praktische handvatten voor zorgmedewerkers!
Er zijn veel methodieken en aanvliegroutes beschikbaar voor werkgevers om het werkklimaat te verbeteren. Maar ik zoek nu juist naar een praktisch handvat waar zorgmedewerkers direct iets aan hebben; een eenvoudige tool (dat kan vanalles zijn: van checklist tot aan een spelvorm) die de drempel verlaagt om in gesprek te gaan met een collega of leidinggevende. De wijsheid voor zo'n tool heb ik niet zelf in de hand, daar heb ik jullie voor nodig! Dus heb jij concrete ideeen, beschik jij over een praktisch en creatief brein en vind je het leuk samen iets nieuws te ontwikkelen?  Haak dan aan bij onze creatieve denktank.

Meld je aan
Geef je naam en mailadres door onder dit bericht (of mail naar: community@stichtingizz.nl). Dan neem ik binnenkort contact met je op en hopelijk kunnen we dan heel praktisch aan de slag met een groepje van 6 tot 10 personen. Ik kijk ernaar uit om samen iets moois te ontwikkelen; van zorgmedewerkers voor zorgmedewerkers.

Vitale groet,
Maaike