Marjon van IZZ

Waar haal jij energie uit?

De zorg draait overuren!    41 members have voted

• Regelmatig bewegen
      28
    • Gezond eten en drinken
      25
    • Een rondje lopen als mijn hoofd vol raakt
      17
    • Omgang/praten met collega’s
      15
    • Blijven lachen!
      27
    • (extra) Slapen / powernap
      12
    • Grenzen bespreekbaar maken
      5
    • Hulp vragen als ik iets niet goed kan
      6
    • Bewuste aandacht
      8
    • Muziek luisteren
      12
    • Anders, nl ... (geef jouw reactie via ‘Onderwerp tonen’ hieronder)
      4

Please sign in or register to vote in this poll. View topic

4 posts in this topic

De zorg draait overuren! Goed slapen lukt beter als je goed voor jezelf zorgt. En goed voor jezelf zorgen in tijden als deze, waarin de zorg overspoelt dreigt te raken door o.a. tekorten op vele vlakken, afsluitingen van de buitenwereld, is misschien wel nóg belangrijker. Om zelf niet ziek te worden, om de zorg voor de wel-zieken goed te kunnen blijven organiseren en om eenzame en bange cliënten bij te kunnen staan. De 'coronaperiode' lijkt nog lang niet voorbij. Dus we moeten goed voor elkaar zorgen en zelf overeind blijven staan.

Waar haal jij energie uit? In deze fysiek en mentaal drukke tijd?

Reageer en deel je tips. Wie weet help je anderen om meer energie te krijgen en beter te slapen. Kunnen we samen de strijd tegen het coronavirus winnen! En elkaar weer in de armen sluiten ... 

Sterkte allemaal! 

door af en toe fijn bezoek aan de wellness te brengen maar das nu niet meer mogelijk helaas en de sportschool ook al dicht het valt niet mee om goed voor jezelf te zorgen

Alles draait in het leven om een goede balans is mijn ervaring als HBO Sociotherapeut binnen een behandelafdeling van een FPK binnen de GGZ. Vaak mentaal zwaar werk, zodat fysieke activiteit zorgt voor een goed evenwicht. Dit kan o.a. door te gaan sporten. Ik doe dit door op de fiets (30 minuten) naar m'n werk te gaan en daarnaast veel te wandelen, fietsen en vooral lekker veel klussen aan ons nederig stulpje, zowel bouwtechnisch als in eigen bos en tuin aan het werk. Mijn eega zegt weleens: "Hoi mijn man is klusser!" Maar ja, hier is helaas geen tv-programma van, want mensen willen leed zien...;)