Isa van IZZ

Win het boek 'Het huis in je hoofd'

19 posts in this topic

567901911_hethuisinjehoofd.png.28ef6b8faf3b109d5108e4d02c13555b.pngWil jij het boek 'Het huis in je hoofd' van Susan Willems winnen? 

Laat dan uiterlijk 28 juni 2019 hieronder weten dat je mee wilt doen met de loting. Op 1 juli a.s. maken we de 5 winnaars hier bekend.

1. Log in of registreer
  2. Laat hieronder weten waarom jij 'Het huis in je hoofd' wilt winnen
  3. Wie weet valt het boek binnenkort bij jou op de deurmat!

Wat doet Alzheimer met je?
Susan Willems legde dit aan haar kinderen uit met behulp van tekeningen. Het hielp hen beter te begrijpen wat er met hun oma aan de hand was. Want Susans moeder kreeg op jonge leeftijd Alzheimer. En Susans heldere uitleg? Daarmee konden ook haar collega’s van Maasziekenhuis Pantein in Boxmeer goed uit de voeten. Zo goed, dat haar collega’s haar hielpen met het schrijven van de teksten. Er volgde een echte uitgave. Een handig boekje om te hebben voor onder andere ouderenverpleegkundigen en dementieverpleegkundigen. 

Ik zou graag het boek winnen omdat mijn man Alzheimer heeft. We hebben 2 kleinkinderen van 6 en 8 jaar, door samen met hen dit boek te lezen kunnen ze misschien een beetje beter begrijpen waarom Opa soms zoveel dingen niet meer weet

Ik ben al 40 jaar werkzaam in de zorg voor ouderen met dementie.

En ik ben van mening dat je altijd nieuwe dingen leert als je je hiervoor interesseert.

En dit lijkt me een erg handig boekje.

Ik zou graag het boekje winnen, omdat mijn vader Alzheimer heeft. Hij heeft 4 kleinkinderen (6,8,9 en 11) die we op deze manier op een duidelijke manier kunnen uitleggen wat het inhoudt. 

Dit boekje zou door mij mogelijk goed gebruikt kunnen worden ter inzage bij de informatiemiddagen die gegeven worden in ziekenhuizen en verzorgingshuizen. Middagen en avonden die gehouden worden om patiënten, familie en mantelzorgers meer bekendheid te geven over de ziekte en het verloop daarbij van Altzheimer. 

Ik werk met mensen met dementie en krijg binnen het kleinschalig wonen ook basisschoolleerlingen op bezoek om activiteiten te doen met de bewoners. Zou geweldig zijn als ik de kinderen met het boek meer inzicht zou kunnen geven in de wereld van de mensen met dementie! 

Graag zou ik dit boek willen om te gebruiken in mijn werk in de zorg, maar ook om mijn kinderen uitleg te geven. Hun oma is overleden aan ftd (frontaal temporaal dementie). Hierover is weinig specifieke informatie te vinden. 

Ik zou graag het boek winnen. Ik doe vrijwilligerswerk in een huis van de wijk in Belfeld. Daar komen de mensen in de open inloop voor diverse activiteiten en er komen mensen om te eten. Er zijn mensen bij met lichte dementie maar ook met beginnende Alzheimer. Voor mij en mijn collega`s is het boek een aanvulling op wat al aan ons verteld is. Maar er zijn een paar vrijwilligers die de nederlandse taal nog niet goed machtig zijn. Daar is dat boek dan ook een mooie aanvulling voor.

ik ben als verzorgende al jaren in mijn werk betrokken bij cliënten met dementie van beginnend alzheimer tot de laatste fase, mijn vader heeft sinds een aantal jaren alzheimer, nu maak ik het ook mee om als kind en niet alleen als professional, het boeit mij wat er nu in het brein om gaat. probeer te begrijpen hoe je kunt reageren.

Ik zou ook graag dit boek winnen. Mijn schoonmoeder is overleden aan Alzheimer.

Ik zou dit boek graag willen hebben. Mijn vader is aan Alzheimer overleden en mijn broer lijkt ook dement te worden.

Ik zou deze graag willen winnen, bewustwording en verplaatsen in de (demente) mens, is iets waarin je nooit uitgeleerd kan zijn

Mijn moeder heeft Altzheimer. Zij heeft 2 achterkleinkinderen die ik graag uit dit boekje voor zou willen lezen.

Graag meeloten , altijd fijn om er op een andere manier over te lezen!!

Na mijn pensioen , nog niet lang geleden, doe ik mantelzorg in een verpleeghuis. Verder heeft mijn jongere zus Alzheimer. Zij dementeert. Ik zou het fijn vinden om het boekje te ontvangen om zo beter inzicht te krijgen over de ziekte

Ik zou graag dit boek willen ontvangen en wel om de volgende reden(en). Mijn vrouw en ikzelf zijn sinds dit voorjaar beiden 64 jaar. Beiden volgens ons en onze omgeving nog helder van geest, om het maar zo te zeggen. Helaas ben ikzelf nu bijna 2 jaar volledig afgekeurd, vanwege een lichamelijke aandoening. De geest is nog goed (volgens ons). Mijn vrouw krijgt echter dagelijks veel voor haar kiezen. Werkzaam in de zorg (ikzelf ben daar jaren geleden al mee gestopt en ben iets geheel anders gaan doen). Zij werkt echter nog volop en alle diensten op een spoedeisende hulp, dus kan best intensief zijn. Zij heeft echter nu reeds 4 jaar ook nog eens de zorg voor mij (haar zieke echtgenoot) erbij gekregen. Daarnaast nog 2 dagen oppassen op kleinkinderen (schatjes, maar het vergt wel energie, die ikzelf niet heb). Onlangs vroegen we ons daarom af, hoe e.e.a. zou verlopen als één van ons ook nog eens met geestelijke achteruitgang te maken zou krijgen. Als het bij haar zou gebeuren, dan val ik ook om, want ik kan de zorg voor haar er zeker niet bij hebben. Daar heb ik de energie niet voor. Als het mij zou overkomen????? Ik ben al niet zo'n gemakkelijk persoon, zeker niet omdat mijn ziekte mij ontzettend dwars zit. Ik had graag nog een aantal jaren gewerkt, maar ben er acuut uit weggetrokken. Van de ene op de andere dag. Dat frustreert. Als ik dan ook nog geestelijk achteruit zou gaan, dan weet ik niet hoe ik zou worden en hoe dat impact heeft op haar. Vandaar dat wellicht zo'n 'handleiding' enige tips kan geven om hiermee om te gaan, ook in combinatie met kinderen.

De vijf winnaars zijn bekend:

@Hennie Maes, @An Thijssen Thijssen, @A Meulepas, @Anne Venes en @Marian De Ridder

Gefeliciteerd!! Jullie zijn de winnaars van de loting voor het boek 'Het huis in je hoofd'!

Als je ons een e-mail stuurt met je adres, dan krijg je het boek thuisgestuurd. 

Het e-mailadres is community@stichtingizz.nl

Leuk als je hier op een later moment laat weten wat je van het boek vond!

Alle deelnemers aan de loting, bedankt voor jullie interesse. We vinden het altijd jammer om mensen teleur te stellen. Hopelijk val je een volgende keer in de prijzen.

Inmiddels alweer een paar maanden geleden dat we het boekje hebben verloot. We hebben o.a. @Hennie Maes gevraagd naar wat ze ervan vond. Hierbij haar reactie: 'Het boekje is erg mooi om met kinderen door te kijken en lezen. Het leest erg makkelijk'. Ook vanuit andere hoeken horen we dergelijke signalen. 'Een grappig boekje!' 'Vooral erg leuk voor kinderen.'

Als anderen - ook niet winnaars - het boekje hebben gelezen en er iets over kwijt willen ... wij lezen graag mee!