Isa van IZZ

GEZOCHT: Mensen met klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat

4 posts in this topic

Gezocht: Mensen met klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat voor deelname aan focusgroep over hoe de (fysio)therapeut aandacht besteedt aan uw werk

Dit is een oproep van het project Werk aan de winkel aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN). Ook aan dit project verbonden zijn Fit for Work, Hogeschool Saxion, Centrum Werk Gezondheid en Stichting IZZ.

Werk is een belangrijk onderdeel van het leven van mensen. Veel klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat (zoals rugklachten, nekklachten en knieklachten) worden (deels) veroorzaakt door het werk of hebben invloed op het werk.

Binnen de gezondheidszorg is echter nog niet altijd voldoende aandacht voor het werk van de cliënt, wat ertoe kan leiden dat cliënten langzamer of minder goed herstellen.

Het blijkt dat ook fysiotherapeuten het lastig vinden om het werk van hun cliënt in hun handelen te integreren en om de cliënt te betrekken bij de besluitvorming. Ook het verwijzen naar en het samenwerken met andere (arbo)zorgverleners kan beter.

Daarom zoeken we u!

Om mee te denken over tools die zowel u als de (fysio)therapeut kunnen ondersteunen om het over werk te hebben tijdens de behandeling en begeleiding. Zodat u beter kunt blijven werken, met of ondanks uw klachten.

Voor wie?

We zijn op zoek naar mensen met betaald werk die hun ervaringen en ideeën willen delen.
U kunt deelnemen aan de focusgroep als u:

• Op dit moment of recent (het afgelopen half jaar) klachten aan het houdings-en bewegingsapparaat (zoals rugklachten, nekklachten en knieklachten) heeft (gehad).
  • Voor deze klachten onder behandeling van de ergo-, fysio- of oefentherapeut bent (geweest).
  • Betaald werk heeft (loondienst of zelfstandige) voor tenminste 12 uur per week.

Wat houdt de focusgroep in?

In een focusgroep spreekt u met 6-8 mensen onder leiding van een gespreksleider over uw ervaringen en behoeften over in welke mate uw werk aanbod komt binnen de behandeling van de ergo-, fysio- of oefentherapeut. Uw input is anoniem.

Wanneer?

• Woensdag 10 april 2019, 17.30-20.00 uur in Amersfoort. Locatie: in de buurt van station Amersfoort Centraal. Goed bereikbaar met OV.
  • Woensdag 17 april 2019, 17.30-20.00 uur in Nijmegen. Locatie: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Kapittelweg 33.  Goed bereikbaar met OV en auto.

Meer informatie en aanmelden via deze website:

https://blog.han.nl/ag/gezocht-mensen-met-klachten-aan-het-houdings-en-bewegingsapparaat-voor-deelname-aan-focusgroep-over-hoe-de-fysiotherapeut-aandacht-besteedt-aan-uw-werk/

Ik had hier wel aan mee willen doen, maar ik vind Amersfoort of Nijmegen daarvoor te ver. Ik woon in Groningen, en ik vind het te belastend om ver te reizen voor een gesprek/onderzoek. 

Ik had ook wel mee willen doen, maar ik niet op beiden woensdagen.

ik de spits naar Amersfoort of Nijmegen rijden vind ik erg belastend voor mij, na een dag werken!