Brenda van Delft

Vervroegd in de overgang na behandeling borstkanker

2 posts in this topic

In 2010 werd ik geconfronteerd met borstkanker. Na hevige behandelingen te hebben ondergaan ben ik nu 'gezond' verklaard. Maar door het gevolg van deze behandelingen ben ik vervroegd in de overgang geraakt. Ik merk dat mijn lichaam niet meer hetzelfde is, ik ben snel vermoeid. Op mijn werk merk ik dat ik last heb van concentratie problemen. En ik kan 's nachts slecht slapen, waardoor mijn lichaam weinig tot slecht hersteld. Ik heb van alles al geprobeerd, maar met weinig resultaat. Ik hoop met het boek mijn hormonen weer in balans te krijgen, zodat ik mezelf weer prettig ga voelen in mijn eigen lichaam.

Vriendelijke groet,

Br. van Delft

Hallo @Brenda van Delft, dank voor het delen van je (voor veel vrouwen helaas herkenbare) verhaal.
Om mee te kunnen doen aan de loting mag je een reactie plaatsen in het onderstaande gesprek (even op klikken en dan ga je daarnaartoe). 
Los van of je het boek wint, wens ik je toe dat je 'de sleutel' vindt die specifiek voor jóuw overgang helpt om je weer prettig in je lichaam te gaan voelen. Er is helaas niet één recept dat voor iedereen helpt. Maar er zijn inmiddels wel veel middelen en manieren bekend; vooral de verpleegkundig overgangsconsulent kan daarbij helpen (ben je daar al eens geweest)?

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Blijf op de hoogte van gesprekken in de community

Ontvang jij graag wekelijks per mail een gespreksoverzicht uit de community? 
    Meld je direct aan in jouw IZZ lidmaatschap (inloggen vereist).