Guest Linda Sterrenberg van Gogh

Wat doen jullie tegen hartkloppingen?

7 posts in this topic

Beste menopauzemeiden,

Wie van jullie heeft ook last van hartkloppingen die vooral in rust komen en je vaak doen wakker schrikken? Wat doen jullie er tegen?

Groetjes Linda.

Dag Linda,

Dat is vervelend dat je er ook van wakker schrikt. Wat kan helpen is een keer flink kuchen. Het hart pakt dan het ritme weer op.

Als je het echt niet vertrouwt kun je ook een afspraak maken met de huisarts om je hart voor de zekerheid te laten controleren.

Sterkte!

Wilmy (overgangscoach)

Bedankt Willy ik ga het proberen. Ik ben al bij een Cardioloog geweest maar de testen gaven aan dat ik wel soms veel hart slagen heb in rust maar dat die niet afwijkend zijn. Ik heb er wel last van maar het kan volgens de Cardioloog geen kwaad. Hij wist trouwens niets over hartklachten in de overgang.

Groetjes Linda

Ik herken het en bij mij is het beter gegaan toen ik naar een natuurarts ben gegaan. Zij schreef me magnesium voor en Maca. Daarnaast adviseerde ze me om minder caffeine, suiker en alcohol te gebruiken. Bij mij zijn de hartkloppingen afgenomen en ik slaap beter. Misschien heb je hier iets aan. Ik ben net als jij ook bij de cardioloog geweest en ook een keer bij de Eerste Hulp omdat mijn hartslag en bloeddruk veel te hoog waren. Er bleek "niks" aan de hand te zijn, maar het voelt erg naar.Mogelijk heb je ook iets aan deze tips. Veel succes !

Bedankt Merel voor je reactie. Ik heb ook Magnesium geslikt en zelfs beta blokkers. Hielp niks. Ik gebruik nauwelijks alcohol( 1 per week) en maar 2 koffie per dag in de ochtend. Suikers gebruik ik ook minder want ik merk dat na bv boterhammen of friet eten ik ook suf word en hartkloppingen krijg soms. Als ik zo schrik wanneer ik net slaap voel ik een golf van uit mijn buik naar mijn hoofd gaan.Dan word ik warm stroomt het door naar mijn handen en die gaan dan tintelen. Ook schiet er speeksel in mijn mond. En mijn hart gaat als een gek te keer.Soms pijnlijk naar mijn nek. Ik denk er over om toch een second opinion te doen bij een vrouwen cardioloog. Maar soms denk ik als ik reacties van andere vrouwen lees het is toch echt de overgang en dan is er toch niets aan te doen. Wat is Maca? 

Groetjes Linda.

Ook ik heb vaak last gehad van hartkloppingen in de overgang en kreeg ze ook vaak als ik plotseling wakker schrok na een dutje of zo. Wat bij mij hielp was acupunctuurbehandelingen maar als de kloppingen echt een paar uur aanhielden en ik kreeg ze niet onder controle pakte ik wel eens sporadisch een oxazepam tablet en dat hielp enorm goed. Mijn hele systeem kwam ermee tot rust en dan kon ik er soms weer weken tegen. 

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Blijf op de hoogte van gesprekken in de community

Ontvang jij graag wekelijks per mail een gespreksoverzicht uit de community? 
    Meld je direct aan in jouw IZZ lidmaatschap (inloggen vereist).