Roland Kip

Neem zorgmedewerkers hun korting niet af!

73 posts in this topic

Op ‎8‎-‎2‎-‎2019 om 09:47 zei Roland Kip:

Het doet me goed om te zien dat de respons en betrokkenheid zo hoog is. Als collectief zijn we een spreekbuis namens onze ruim 417.000 leden en het onderwerp leeft sterk onder jullie. Voor mij een duidelijk signaal van steun voor ons pleidooi richting de politiek om de collectiviteitskorting (voor collectiviteiten met inhoudelijke meerwaarde) te behouden. We gaan ervoor! Het idee om een petitie te starten neem ik mee in het overleg dat we hebben met andere inhoudelijke collectiviteiten zoals die van de politie en BOVAG. 

Voor nu ben ik benieuwd of er leden zijn die hun keuze voor het antwoord 'ik weet niet of ik bij IZZ blijf' willen toelichten? Bij voorbaat dank daarvoor.

Ik vind het vooral van belang om te kunnen blijven vergelijken. We leven niet meer in een wereld van eeuwige trouw aan werkgever of verzekeraar en maken keuzes ook op basis van eigen berekeningen. Tot nu toe bleef ik trouw aan u, maar we hebben geen contract voor het leven. Kosten en baten mogen in balans blijven.

Mijn reactie op ‘ik weet niet of ik blijf’:

ik ben als Medewerker In de gezondheidszorg jarenlang tevreden klant geweest bij IZZ.

Helaas vind ik het er niet beter op geworden sinds de fusie met de VGZ. O.a. de collectiviteit heeft me tot nu toe doen besluiten om me niet te verdiepen in een andere zorgverzekering. 

Als deze weg voel ik aanleiding om eens kritisch te gaan kijken naar het aanbod in zorgverzekeringsland. IZZ is een prima verzekering voor mij maar wellicht zijn er kwalitatief vergelijkbare te vinden.

Ik denk erover om over te stappen. Langzaam wordt deze, altijd goede, verzekering uitgekleed door ieder jaar minder te vergoeden. Dit terwijl jullie zo betrouwbaar waren.

Als de collectiviteitskorting afneemt is het natuurlijk altijd zinvol om te vergelijken met andere verzekeraars. Je moet dan natuurlijk niet alleen naar de prijs kijken maar ook naar de vergoedingen en de service.

In het algemeen valt het met de hoogte van de premie in Nederland wel mee, zeker als je vergelijke me sommige andere landen.

Ik heb zelf net 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Die 3 dagen hebben waarschijnlijk al 1,5 jaar aan premie gekost (de operatie nog niet meegerekend) dus qua hoogte van de premie zal ik niet klagen. Ik laat mijn gele hesje maar rustig in de kofferbak van mijn auto liggen.

Jij zit vermoedelijk goed in de slappe was. De huidige premies zijn  voor veel mensen te duur zij kunnen zich geen aan vullend pakket lijsten.

En dan heb ik het nog niet over medicijnen die je zelf moet betalen.

Steun de graaiers maar.

Anna ze zijn allemaal onbetrouwbaar evenals onze politici.

Mevrouw Lisa wil overstappen naar ….. en zij zouden alles perfect voor haar in orde maken.

Enige dagen later ontvangt zij op haar adres een schrijven met de mededeling dat ze haar niet kunnen verzekeren omdat zij niet over haar adres beschikten.Om een en ander duidelijk te maken was een halfuur durend telefoon gesprek nodig.

Zo werkt het bij deze bureaucratiese  graaitijgers.

Wij kiezen vanaf 2020 voor een zo laag mogelijke premie per jaar, aangezien we nog redelijk jong zijn en weinig kosten maken.

Werkgevers en ziektekostenverzekeraars moeten onderling afspraken kunnen maken over een collectiviteitskorting. Laat de regering zich hier nu eens niet mee bemoeien. VRIJE MARKT WERKING heet dit. Goed voor de concurrentie onderling. Kunnen ze meteen afspraken maken over toegespitste verzekeringsvoorwaarden.

Het schijnt (zag ik laatst in een programma, volgens mij Radar) dat collectiviteits korting i.p. geen korting is, maar meer om leden te werven.

Ik weet niet of ik blijf. Ik vind dat ik nu prima maar duur verzekerd ben. Als de korting wegvalt, ga ik opnieuw vergelijken.

Het feit dat ook vgz/izz steeds meer beperkingen stelt aan de vrije keuze van hulpverleners speelt daar een rol in. 

Ik vind het belangrijk om te kiezen en ben heus goed in staat om een weloverwogen keuze te maken voor een kwalitatief goede zorgverlener. Goede zorg omvat immers meer dan accreditatie en efficiëntie, al zijn deze natuurlijk ook belangrijk.

Beste Petra ik ben het helemaal met je eens. Je geeft zelfs de oplossing voor het behoud van een exclusief IZZ pakket.

Zorg dat de IZZ verzekerden vrije toegang krijgen tot alle zorgverleners in Nederland zonder extra kosten. Dus altijd een restitutiepolis voor alle verzekerden van het IZZ zonder extra kosten. (dus voor de prijs van een natura-polis) Daarmee zou het IZZ zich onderscheiden van de andere aanbieders.

Ook de zorgaanbieders hebben hierbij een voordeel. Zij doen iets extra's voor hun "eigen" personeel en dit geldt dus als een onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden. 

In een tijd dat er een tekort is aan zorgverleners is dit een mooie extra stimulans voor een mooi beroep.

Onderhandelaars van het IZZ; jullie moeten aan de bak.

Ben op meerdere manieren teleurgesteld bij izz; kort na met hele team wegbezuinigd te zijn en een kleine 3 jaar voor pensioen in de ww te komen werd ook de tandzorg uit me pakket gehaald. Een keer tijdens vakantie medische zorg nodig gehad (1ste keer in me leven), dat was me toch een gedoe om de kosten (gedeeltelijk) vergoed te krijgen. De "relatie" is er wel een beetje uit. Bij een betere overeenkomst ben ik losse...

Losse=loesoe... oftewel vertrokken...

Vrienden van de IZZ, ik geef 'n commentaartje in de hoop dat ik er niet uitgem.... wordt, je weet tenslotte maar nooit. Ben gepensioneerd IZZ-er en al lid geworden sinds de oprichting van IZZ. Was destijds met veel bombarie binnen de Zorg geïntroduceerd en dus gelijk ons aangemeld.Alvorens ik me in de discussie wil mengen eerst een binnenkomertje: de eindstand van de peilingen wordt gepresenteerd in paarsachtig rood met daarin de omschrijving in witte letters. Mijn vraag aan IZZ is nu of e.e.a. in kleinere witte letters kan worden weergegeven dan weet ik zeker dat geen hond het meer kan lezen dus vergeefse moeite. Binnen de zorg is de uitdrukking "contrastgevoeligheid" zeker wel bekend, je moet daar maar veel last van hebben als je dergelijke info gepresenteerd krijgt.  Mij is de uitslag in zijn huidige presentatie onleesbaar, ik kan er dus geen kennis van nemen dus ik zou zeggen IZZ ga vooral zo door de lezer zal er zeker blij van worden. Ik zal mijn inschrijfnr vermelden dan kunnen jullie mij een rechtstreekse reactie geven n.l. 280601227  IZZ dat wel natuurlijk.

Groetend  DEUTEKOM

Beste heer/mevrouw Deutekom, bedankt voor uw reactie. Ik zal de uitslag van de peiling hieronder in tekst plaatsen zodat het leesbaar voor u wordt.

Doordat u als gast gereageerd hebt krijgt u geen melding per mail van mijn reactie (daarvoor dient u ingelogd te zijn voordat u een reactie plaatst). Met uw klantnummer kan ik helaas uw gegevens niet opzoeken, dat kan alleen de zorgverzekeraar. Dus ik hoop dat u nog eens terugkomt en dit leest.

IZZ biedt meer dan alleen maar korting en daarom blijf ik óók bij IZZ als de 10% collectiviteitskorting wordt afgeschaft.

Ik weet niet of ik blijf --> 51 procent
Ja --> 30 procent
Ik weet niet wat IZZ nog meer doet --> 10 procent
Nee --> 8 procent

Ik weet niet of ik blijf. De premie is 5.00 per maand meer. Dat is te overzien . Doch de vergoedingen zijn minder geworden zoals de 3 jaarlijkse brilvergoeding. Was  eerst 300.- - euro en is thans 200, - -

Misschien zijn sommige vergoedingen ook lager. Ik moet dat nog uitzoeken. 

SVP de korting handhaven.

Of ik blijf weet ik niet.

Ik ga dan opnieuw kijken welke verzekering het beste bij mij past.

IZZ is niet de goedkoopste en stelt toch steeds meer beperkingen aan de vrije keuze. Dus IZZ, wees gewaarschuwd.

Maar waarschijnlijk zal het afschaffen van de collectiviteitskorting het eerste jaar vervangen worden door een algehele verlaging van de premie. Maar na dat jaar zal de korting snel verdwijnen.

De aanvullende pakketten heten "zorg voor de zorg" maar na ruim 38 jaar IZZ verzekerd te zijn mis ik die zorg! Langzaam maar heel zeker worden vergoedingen geminimaliseerd of afgeschaft. 

Zorg voor de zorg is vervallen met invoering van marktwerking.

Dit is vervangeng  door graai maar raak.Steeds minder vergoeding voor meer euros.

Ze krijgen ons wel  klein omdat wij alles slikken.

Ben zeer tevreden over de werkwijze van IZZ. Om die reden zou ik niet van maatschappij veranderen.

Echter ik vergelijk meestal 1x3 jaar de verschillende verzekeringen. Voor een paar euro verschil ga ik niet naar een andere verzekering. Al dat gedoe hoef ik niet zo nodig. De collectiviteitskorting is toch wel een beetje raar fenomeen, omdat de verzekeringsmaatschappijen hun eigen premie vaststellen. Met een lagere basispremie kom je er dan ook. 

Vrienden van IZZ  Zeg 'n weekje geleden  ( nu is het 19 febr '19) plaatste ik 'n 1e reactie op het panel en meteen een kritische want ik kan heel slecht contrasterende en dan nog heel kleine lettertypes niet lezen ! Dus verzocht ik eerst daar eens iets aan te doen alvorens  ik met een andere reactie kon komen. Ik schreef o.a. dat wij pas sinds de oprichting van IZZ deelnemer zijn etc etc.  Ik mocht echter nog geen enkele reactie ontvangen. Is dit de manier waarbinnen men bij IZZ met deelnemers omgaat?  Ik vermeldde wel mijn inschrijfnr opdat ingewijden mij altijd weten te vinden.   Ik wacht nog even af, met uiterst vriendelijke groeten,   DEUTEKOM

Waar haal je de euvele moed vandaan gast Deutekom te veronderstellen dat zorgverzekeraars naar zijn leden luistert.

Zij breken hun hersens hoe de vergoedingen te minimaliseren en de premie zo duur mogelijk te maken.

Op ‎15‎-‎2‎-‎2019 om 15:22 zei Isa van IZZ:

Beste heer/mevrouw Deutekom, bedankt voor uw reactie. Ik zal de uitslag van de peiling hieronder in tekst plaatsen zodat het leesbaar voor u wordt.

Doordat u als gast gereageerd hebt krijgt u geen melding per mail van mijn reactie (daarvoor dient u ingelogd te zijn voordat u een reactie plaatst). Met uw klantnummer kan ik helaas uw gegevens niet opzoeken, dat kan alleen de zorgverzekeraar. Dus ik hoop dat u nog eens terugkomt en dit leest.

IZZ biedt meer dan alleen maar korting en daarom blijf ik óók bij IZZ als de 10% collectiviteitskorting wordt afgeschaft.

Ik weet niet of ik blijf --> 51 procent
Ja --> 30 procent
Ik weet niet wat IZZ nog meer doet --> 10 procent
Nee --> 8 procent

Dhr/Mevr Deutekom,

Er is wel gereageerd op uw bericht. Meteen nog dezelfde dag.

Alleen wel op dit medium.

Op 19-2-2019 om 11:39 zei Gast DEUTEKOM:

Vrienden van IZZ  Zeg 'n weekje geleden  ( nu is het 19 febr '19) plaatste ik 'n 1e reactie op het panel en meteen een kritische want ik kan heel slecht contrasterende en dan nog heel kleine lettertypes niet lezen ! Dus verzocht ik eerst daar eens iets aan te doen alvorens  ik met een andere reactie kon komen. Ik schreef o.a. dat wij pas sinds de oprichting van IZZ deelnemer zijn etc etc.  Ik mocht echter nog geen enkele reactie ontvangen. Is dit de manier waarbinnen men bij IZZ met deelnemers omgaat?  Ik vermeldde wel mijn inschrijfnr opdat ingewijden mij altijd weten te vinden.   Ik wacht nog even af, met uiterst vriendelijke groeten,   DEUTEKOM

Als u kijkt naar uw eerste reactie dan ziet u daaronder mijn reactie. Ik kan u op geen enkele andere wijze bereiken dus ik hoop dat u hier nog eens goed zoekt naar mijn respons.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Blijf op de hoogte van gesprekken in de community

Ontvang jij graag wekelijks per mail een gespreksoverzicht uit de community? 
    Meld je direct aan in jouw IZZ lidmaatschap (inloggen vereist).