Roland Kip

Neem zorgmedewerkers hun korting niet af!

73 berichten in dit gesprek

Eerder heb ik me laten verlijden om mijn mening te geven. Ik had niet bedacht dat ik nu elke reactie van iedereen via de mail ontvang. in de reacties valt mij op dat we het  eens zijn we willen de korting en ook de voordeeltjes van het IZZ-collectief behouden.  

Bij deze wil ik voorstellen om op een constructieve wijze te reageren. Roland Kip kun en wil jij  een petitie starten, dan kunnen we tekenen en na X tijd versturen aan de verantwoordelijke bewindsman. Het is aan hem om op de petitie reageren. Uw  onderwerp leeft maar uw oproep brengt ook een klaagzang te weeg. Dit was vast niet uw bedoeling.    

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan alle deelnemers in dit gesprek: de tussenstand van de peiling d.d. 1 februari 2019 is als volgt:

2019-02-01.png.5fe23a7543347443dd2ddee878dd7fa2.png

Het is nog t/m a.s. maandag 4 februari mogelijk om te stemmen, daarna sluiten we de peiling.
Deze peiling is verstuurd naar de deelnemers aan het IZZ ledenpanel.
Een volgende keer ook meedoen? Kijk hier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gezien het aantal collectiviteiten kan ik mij voorstellen dat de regering af wil van deze vorm van kortingen.

Op dit moment zijn alleen verzekerden niet bij een collectiviteit aangesloten, die niet voldoende belezen zijn of niet in een onderneming of vereniging  actief zijn. Het is dus waarschijnlijk de onderkant van de maatschappij. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Van de andere kant willen we niet af van een voordeel voor onze beroepsgroep. De onderhandelaars moeten dus goede afspraken maken de de zorgverzekeraars waar zij inkopen.

Een voorstel mijnerzijds:

Koop voor de IZZ verzekerden alleen de restitutie-polis in tegen een lage prijs. Bij VGZ heet die VGZ Eigen Keuze.

Wij zorgverleners zijn kritisch in de zorg en wij hebben daarmee de mogelijkheid, indien nodig, een vrij keuze te hebben.

Op deze manier heeft IZZ, naast de bijzondere aanvullende pakketten, een mooi voordeel voor haar leden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het doet me goed om te zien dat de respons en betrokkenheid zo hoog is. Als collectief zijn we een spreekbuis namens onze ruim 417.000 leden en het onderwerp leeft sterk onder jullie. Voor mij een duidelijk signaal van steun voor ons pleidooi richting de politiek om de collectiviteitskorting (voor collectiviteiten met inhoudelijke meerwaarde) te behouden. We gaan ervoor! Het idee om een petitie te starten neem ik mee in het overleg dat we hebben met andere inhoudelijke collectiviteiten zoals die van de politie en BOVAG. 

Voor nu ben ik benieuwd of er leden zijn die hun keuze voor het antwoord 'ik weet niet of ik bij IZZ blijf' willen toelichten? Bij voorbaat dank daarvoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo vrije markt, laat IZZ zelf bepalen hoe en welke korting zij geeft. Terecht wordt er opgemerkt dat het hier een arbeidsvoorwaarde uit de cao betreft. Daar moet de politiek vanaf blijven!

In maart stemmen we voor de provinciale staten en eerste kamer. Dus hier ligt een kans! Grijp deze aan.

Groeten Frans.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eindstand van de peiling is als volgt: 

2019-02-08_10-28-06.png.f4724655c35e63adfbbc9b894a23abfd.png

Een derde van de leden kiest voor 'ja'; zij blijven. Dat is goed om te horen! Wat opvalt is dat een meerderheid kiest voor het antwoord ‘ik weet niet of ik blijf’.

We zijn erg benieuwd naar de reden(en) hiervoor en lezen graag jouw toelichting hierop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de korting eraf gaat, betalen we een nieuwe prijs. Kan het bedrag van de korting via cao/arbeidsvoorwaarden worden terug gehaald? Wat "kost" IZZ dan ten opzichte van andere verzekeraars met vergelijkbaar pakket? Natuurlijk doet IZZ ook meer maar iedereen kan zijn inkomen maar èèn keer uitgeven. Dus worden er afwegingen gemaakt. Het moment van verandering in kosten zal mensen aanzetten tot vergelijken en keuzes maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij toch Hollanders hè. Dus als het duurder wordt kijken veel mensen toch even verder. Er zijn meerdere aanbieders die een collectiviteit hebben met ons ziekenhuis die als voorbeeld extra 100,- brilvergoeding geven boven de vergoeding uit het AV pakket. 

De fysiotherapie wordt ook ondertussen uitgekleed, want we weten allemaal dat de onbeperkte vergoeding uit zorg voor de zorg 3 helemaal niet onbeperkt is. Er zijn gewoon afspraken gemaakt hoe vaak een klacht behandeld mag worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben al weg, want via de collectieve VGZ verzekering van mijn man heb ik precies dezelfde korting als bij het IZZ maar het aanvullende pakket geeft veel betere vergoedingen als het IZZ  voor dezelfde prijs,. Ra,ra hoe kan dit, het is per slot van rekening dezelfde club.Kortom mensen, laat je niet neppen, die zogenaamde collectiviteit als secundaire arbeidsvoorwaarde stelt niets voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prijs kwaliteit verhouding is belangrijk. Tot dusver tevreden, ook als het eens tegenzit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk elk jaar waar de premie gunstige is en wat ik krijg.De IZZ is door de circa   2 personen x  €10 X 12 = €240 per jaar een goede verzekering  En voor paar euro per jaar goedkoper elders ga ik niet steeds veranderen. Dan heb je ook steeds weer een andere methodiek van online inzage/inloggen/andere  app,  enz.  Maar voor paar honderd euro per jaar zal ik dat zeker wel doen. IZZ houdt  ons dus nog aan boord door de korting .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geantwoord dat ik niet weet of ik blijf omdat ik dan op dat moment moet heroverwegen wat het aanbod van Izz is ten opzichte van andere aanbieders. 

Natuurlijk ga ik er vanuit dat Izz zich sterk blijft maken voor zorgmedewerkers. Maar als ik even "uitzoom" vraag ik mij af of het aanbod van Izz in de afgelopen jaren echt onderscheidend genoeg geweest is. Ik heb de indruk dat het vooral nuance verschillen geweest zijn. 

Ik ben al meer dan 15 jaar tevreden klant  bij IZZ en zal niet zomaar overstappen. Maar als de collectiviteit verdwijnt ga ik opnieuw afwegen wat het beste bij mij past. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de collectiviteit óók nog eraf gaat, dan stap ik waarschijnlijk over naar een andere zorgaanbieder. Ik ben al 40 jaar bij IZZ. De premie, met collectiviteitskorting is, al behoorlijk en er wordt stééds minder vergoed. Dit is bij andere zorgverzekeraars natuurlijk ook, maar het is het bekijken waard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ex-IZZ, ooit gewerkt in de zorg, zou ik zeggen:, staar je niet blind op die korting. Als arbeidsongeschikte profiteer ik van 10% korting op de premie van de basisverzekering, omdat ik van de PFZW AO-pensioen ontvang. Korting op de aanvullende verzekering heb ik niet.

De bijdrage van de werkgever voor de aanvullende verzekering is belastingplichtig. Reken je werkelijke voordeel eens uit! 

Natuurlijk, iedere euro is er een, maar je kunt het ook overdrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al vele jaren verzekerd bij IZZ en tot volle tevredenheid. Dit was een reden dat mijn man overgestapt is en via mij ook verzekerd is bij IZZ. Maar als de korting wordt afgeschaft zullen wij gaan vergelijken via de andere mogelijkheden waar  - als de korting daar wel blijft - de prijs / pakket kwaliteit is van een andere zorgverzekeraar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij de Cao vvt is de werkgeversbijdrage voor de zorg voor zorg ook al verwijderd. Ook de vergoedingen uit de aanvullende pakketten zijn de laatste jaren veel minder geworden. 

Als de prijs  van de basisverzekering enorm stijgt door het stoppen vd coll.korting dan zou ik zeker meer tijd steken in het vergelijken van de prijs/inhoud van het izz tov andere verzekeringsmaatschappijen.

Al blijft het een heel gedoe om een goede vergelijking te kunnen maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De collectiviteitekorting is niet bijzonder hoog en de werkgeversbijdrage is ook niet heel speciaal. Dus kijk ik naar vergoedingen en klantvriendelijkheid. Die vind ik persoonlijk beide minder geworden sinds IZZ wordt uitgevoerd door VGZ. Als de collectiviteit verdwijnt, verdwijnt ook het onderscheid met andere zorgverzekeraars en zal ik zeker gaan rondkijken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij zijn de vergoedingen heel belangrijk vanwege mijn eigen situatie. De gezondheidszorg wordt uitgekleed en kosten stijgen alleen maar. Als de korting verdwijnt dan zal het ook misschien anders zijn om eens bij een andere zorgverzekering te kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ik met pensioen ben, krijg ik nog enkele jaren korting. Ik ben tevreden over de vergoedingen en vooral de service bij IZZ maar kijk toch ook ieder jaar wat andere verzekeringen te bieden hebben en zal niet aarzelen over te stappen als dat meer dan tientjes gaat schelen.

Is het een idee om de jaren trouw lidmaatschap te vertalen in extra korting? De ANWB doet het ook...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het vergoedingenpakket goed blijft, zal ik zeker blijven. Maar als én de collectiviteit én de vergoedingen minder worden, dan zijn wij weg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

reagerend op de vraag waarom ik niet zeker weet of ik bij IZZ blijf ;

als de nivellering in premie verder doorzet, en daardoor de premie eigenlijk stijgt, zal ik kijken wat inhoudelijk de pakketten in mijn situatie mij te bieden hebben en deze vergelijken met andere aanbieders. Dit ondanks het feit dat ik tevreden ben over IZZ en de service die men biedt. onderscheidend zijn dan wel nog de overige diensten/onderzoeken die IZZ doet, maar ik zal toch eerst naar mijn eigen portemonnee kijken.

het blijft schandalig dat een arbeidsvoorwaarden op deze wijze onderuit wordt geschoffeld door een partij die hierover geen zeggenschap heeft. Wellicht moet dit eerst eens duidelijk gemaakt worden.

en misschien moeten er creatievere oplossingen aangeboden worden aan de klanten van het collectief IZZ

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus JHM Bardoel ,begin met de goede keuze maken die zich in maart voordoet als me weer mogen stemmen1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer de werkgeversbijdrage verdwijnt is het misschien minder interessant om bij de IZZ te blijven, Ik zal dan zeker gaan vergelijken wat voor ons het voordeligste is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ton lid IZZ, we krijgen langzaam het gevoel de melkkoe te worden we betalen al genoeg.

Maar sinds wanneer maakt de regering de dienst uit het is toch een verzekering ??????????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Je maakt een opmerking als gast. Als je een account hebt, kun je hier inloggen.
Doe mee aan dit gesprek

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Blijf op de hoogte van gesprekken in de community

Ontvang jij graag wekelijks per mail een gespreksoverzicht uit de community? 
    Meld je direct aan in jouw IZZ lidmaatschap (inloggen vereist).