Nursing Experience 2018

Ik heb niet goed voor mezelf gezorgd en betaal daar nu de prijs voor

1 bericht in dit gesprek

*dit verhaal is door IZZ gehoord tijdens Nursing Experience 2018 en hier gedeeld ter inspiratie, reageren kan onderaan dit bericht* 

Ik heb niet goed voor mezelf gezorgd. Werk al 40 jaar in de zorg en mijn lichaam is op. Maar ik ben alleenstaand en moet toch m'n pensioen bij elkaar verdienen, dus stoppen of minder gaan werken is geen optie. Als ik afgekeurd word dan verdien ik nog maar 70% van mijn laatstverdiende loon. Daarom wil ik zoveel mogelijk uren blijven werken. Dat legt een grote druk op me, die financiële noodzaak om dit werk vol te houden. 

Toen ik begon in de zorg hadden we geen tilliften, glijzeilen en hoog-laagbedden. In mijn beginjaren heb ik m'n rug al zo zwaar overbelast. We tilden mensen uit een laag bed in een rolstoel, zonder erover na te denken, dag in dat uit... Geen glijzeil kan mijn rug nog redden. Ik heb me 40 jaar aan de zorg gegeven, en ga nog even door. Het is hard om te ervaren hoe ik m'n loopbaan dan nu moet afronden, terwijl ik zoveel gegeven heb. Ik had beter voor mezelf moeten zorgen, wie weet had ik dan minder fysieke klachten gehad. Ik ben een aanpakker, niet zeuren maar doen. Dat kan eigenlijk niet, daar betaal ik nu de prijs voor.

Hoe zorg jij voor jezelf?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Je maakt een opmerking als gast. Als je een account hebt, kun je hier inloggen.
Doe mee aan dit gesprek

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.