Nursing Experience 2018

Werkgever stimuleert loopbaankeuzes om tot pensioenleeftijd in de zorg te blijven

1 bericht in dit gesprek

*dit verhaal is door IZZ gehoord tijdens Nursing Experience 2018 en hier gedeeld ter inspiratie, reageren kan onderaan dit bericht* 

Mijn werkgever stimuleert ons om te onderzoeken hoe we vitaal kunnen blijven in ons werk. Het werk op de ambulance is dermate zwaar dat ik dat niet volhoud tot mijn pensioenleeftijd. Er zijn ook veel collega's met een burn-out thuis komen te zitten de afgelopen jaren. Gelukkig erkent mijn werkgever dat ook. En helpt hij ons om tijdig aan onze loopbaan te werken, zodat we ons werkzame leven wel 'vol kunnen maken'. Want eerder stoppen met werken omdat het anders ten koste gaat van je gezondheid, is niet de bedoeling. Dan betaal je het zelf omdat je minder gaat verdienen, en bovendien bouw je dan minder pensioen op in die laatste jaren. Terwijl je juist in die laatste jaren nog zoveel pensioengeld inlegt.

Ik kijk nu of ik via scholing ander werk kan gaan doen, dat fysiek minder belastend is. Zo hoop ik het vol te houden tot mijn 68e en daarna vitaal genoeg met pensioen te gaan. Want helemaal vitaal...daarvoor hebben de jaren fysiek zwaar werk hun tol al geëist.

Wat doe jij om volledig door te kunnen werken tot aan je pensioenleeftijd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Log in of registreer je om mee te doen

Account aanmaken

Maak een account aan in onze community.

Registreer een nieuw account

Inloggen

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu inloggen