Dorothe Elbersen

Waarom ik meedoe met deze community

4 berichten in dit gesprek

Ik doe mee omdat ik nieuwsgierig ben naar nieuwe mogelijkheden. Om samen te brainstormen en nieuwe ideeën te krijgen.  Ik geloof in de kracht van samenwerken, omdat we als zorgmedewerkers onze behoeften aan zorg voor onszelf kunnen bespreken en als kadootje krijg je tips om met elkaar te delen. Ik had nooit verwacht dat het horen en lezen van verhalen van anderen zo waardevol voor mij zou zijn. Dat gun ik iedereen.

Ik denk graag mee. Waarom doe jij mee, of wat houd je tegen als je (nog) niet meedoet?

Groetjes Dorothé

Lees het hele verhaal van Dorothé Ik haal meer uit de community dan ik verwachtte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Dorothé,

Wat mooi geschreven! Ik kan het beamen.

Zelf ik ben ik herstellende van een burn-out en denk dan ook dat door informatie uit te wisselen en elkaar te ondersteunen in het proces er lansen gebroken kunnen worden naar de toekomst toe.

Het is nl. een gegeven dat er vooraan in het traject gekeken kan worden hoe je een burn-out kan voorkomen. Zowel door de medewerker als de werkgever. Signalen zijn er vaak wel, alleen welke actie wordt er tegenover gezet!

Ook de terugkeer (duur woord ervoor is re-integreren ) kan beter. Een goede begeleiding en gehoord voelen is belangrijk

In eerste instantie is de oorzaak aanpakken belangrijk en ook hoe kan jezelf aan de slag om burn-out te voorkomen.

Het lijkt mij goed om in deze community met elkaar stappen te zetten voor een gezonde toekomst.

Groetjes,

Ina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Ina @C.A.M. Vermoet en @Dorothe Elbersen. Wat een mooie berichten plaatsen jullie. Mooi om te lezen. 

Ina, ik ben benieuwd welke stappen we in de community kunnen zetten voor een gezonde toekomst. Heb je daar ideeën bij?

Ik merk zelf dat veel van onze leden, die ik persoonlijk spreek, zich niet bewust zijn van de kleine stapjes die ze zelf in hun dagelijks leven zetten om beter voor zichzelf te zorgen. Als ik zo'n stapje benoem, zeggen veel mensen "oh ja, dat had ik zelf niet zo gezien, maar nu je het zegt..." Het met elkaar delen van die stapjes, leidt misschien wel tot grotere stappen die we als groep kunnen zetten? Hoe krijgen we de leden zover om die stapjes te zien én hier te delen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Isa en alle community leden,

Even voorstellen is misschien wel handig. Mijn functie is praktijkopleider. Ik ben 61 jaar. Door allerlei veranderingen, zowel privé als op het werk, ben ik met een burn-out uitgevallen.
Per 1 mei weer beter gemeld voor 50%. Het uitbreiden van uren kost meer energie en het gaat moeizaam.

Nu mijn reactie op Isa

Uiteraard zijn er stappen die ik gezet heb om aan een gezonde toekomst te werken. Het zijn baby-stapjes, maar wel duidelijke.
Allereerst meer opkomen voor mij zelf. Ik ben een pleaser en dat maakt dat ik nu goede keuze moet maken voor mezelf. Het is nl. ook belangrijk dat ik het goede doe voor mij.
EN niet onbelangrijk de anderen houden nu ook meer rekening met mij. Een win-win situatie.
Ook leren nee zeggen was daar een onderdeel van. Nee is ook een antwoord waarbij geen uitleg nodig is.

Uitgesteld antwoord geven, bijvoorbeeld "Daar wil ik over nadenken, ik kom er ..... op terug".
Ik merk dat het helpt als ik laat zien waar ik voor sta en in alle hectiek niet meega in de waan van de dag.
Ik blijf de toekomst voor ogen houden ook als er ad-hoc iets besloten is.

Groetjes Ina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Log in of registreer je om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze community.

Registreer een nieuw account

Inloggen

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu inloggen