janine

Hoe ga ik om met opvliegers?

6 berichten in dit gesprek

Goedemorgen, ik zou het fijn vinden om tips te krijgen die helpen tegen de opvliegers. Overdag is niet erg, maar 's nachts slaap ik er slecht door wat veel impact heeft op mijn energie. Ik heb al een aantal dingen uitgeprobeerd, dunner dekbed, Ymea. Alvast bedankt! Groetjes, Janine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Janine, 

Dat is inderdaad vervelend s’nachts. Dan wil je slapen. Opvliegers onderbreken je slaapritme.

Waar je op kan letten zijn de volgende dingen. Pittig eten kunnen de opvliegers verergeren , evenals alcohol . 

Soms helpt het om het dekbed snel terug te slaan en te wachten tot je huid weer droog is en je het een beertje koud krijgt, dan val je daarna vaak wat makkelijker in slaap. Gebruik katoenen nachtkleding. Zorg voor goede ventilatie op de slaapkamer. Beter een frisse kamer dan een warme kamer. 

Ik ga ook nog aan Nicole( overgangsconsulente )  vragen of zij nog tips heeft. Of er mogelijk nog middelen zijn die zouden kunnen helpen. 

Probeer er ook ontspannen mee om te gaan. Ergernis en frustratie werken niet bevordelijk.

Succes en sterkte. 

Wilmy

ps ik kom terug op jouw vraag als Nicole mogelijk nog tips heeft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Janine, 

Nicole adviseert om te starten met salie capsules, twee maal per dag (te koop bij een goede natuurwinkel) en daarnaast Vito-oestrogenen, menopauze forte, 2 maal per dag, te nemen. Dit is een goede combinatie. De vito-oestrogenen zijn via de website van Care for Women te bestellen en waarschijnlijk ook gewoon online.

Groetjes,

Wilmy en Nicole

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel Wilmy en Nicole! ik ga het uitproberen:-)

Met vito oestrogenen bedoel je bepaalde voeding die goed is?

Groetjes, Janine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Janine,

de oestrogenen heten overigens fyto-oestrogenen. Ik zag een tikfout in de tekst. 

Daarnaast heb ik nog een tip.

Als je gaat slapen leg een voet boven het dekbed. Je lichaamsthermostast reageert daarop. Deze voet wordt kouder. Dit helpt ook tegen opvliegers. 

Laat me even weten waar je baat bij hebt.

groetjes 

wilmy 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Log in of registreer je om mee te doen

Account aanmaken

Maak een account aan in onze community.

Registreer een nieuw account

Inloggen

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu inloggen