Fleur

Anders kijken naar ziekte

9 posts in this topic

Geacht forum,

Heb een hele interessante cursus gevolgd  “Leven in vertrouwen”, dat wil ik wel graag met u delen

Het gaat over de “Zielsoorzaken van ziekte”, dat is ook de titel van het gelijknamige boek

“Zielsoorzaken van ziekte”, auteur Björn Eybl.   Dr. Hamer een internist/oncoloog heeft het systeem over oorzaken van ziekte ontdekt.

Of kijk eens op de site www.hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl

Was altijd al bezig met voeding en gezond leven, maar waarom wordt een mens die ogenschijnlijk gezond leeft toch ziek ???

Waarom krijgt men kanker / hartaanval / leukemie, weet nu dat het allemaal te maken heeft met "zielepijn, hartepijn, niet in balans zijn".

Vraag maar eens aan mensen die ziek zijn:  wat is er de afgelopen tijd allemaal gebeurd: welk conflict / verdriet/ stress is er voorgevallen

Voorbeelden van oorzaken met de daarbij behorende mogelijke ziekte:

- Verlies van een dierbare b.v. zoon, kan bij een vader teelbalontsteking in het ergste geval (als het verdriet niet goed verwerkt is)  mogelijk teelbalkanker ontstaan.

- Bij de moeder kunnen mogelijk de eierstokken aangedaan worden, zwelling maar als het verdriet niet goed verwerkt is kan daardoor mogelijk eierstokkanker ontstaan.

- Er gebeurt je iets vreselijks, vind je onverteerbaar,  dat zou mogelijk op je darmen kunnen slaan (darmen verteren)

Begint er al iets te dagen over het systeem hoe het in elkaar zit, het is  voor mij nu zo duidelijk geworden, bijna alle ziektes kunnen verklaard worden.

Ik kan nog wel veel meer voorbeelden opnoemen, alle ziektes met hun zielepijn/ erger / conflict  staan allemaal verwoord in het boek “Zielsoorzaken van ziekte”.

De belangrijkste boodschap is dat men goed om moet gaan met “Zielepijn" ( iedereen heeft dat bij tijd en wijle)  dan wordt je tenminste niet zo ernstig ziek.

De cursus "Leven in vertrouwen" heeft mij veel gebracht, weet nu hoe het systeem werkt en als je dat eenmaal weet en je wordt ziek herken je de symptomen  van b.v. de genezingsfase : koorts / vochtophoping / moe/ celafbouw/ schimmels/ bacteriën .  Maar in de RG Reguliere gezondheidszorg  wordt dit beschouwd als "ziekte".  Het is een omdenken.  In de RG gaat men dit te lijf met antibiotica, mogelijk cytostatica omdat men "cellen" ziet.  In de genezingsfase (het woord zegt het al) moet men het lichaam zijn werk laten doen, het lichaam heeft een heel groot zelfhelend vermogen.  Vooral RUST, de schimmels en bacteriën zijn werk laten doen, koude compressen en het allerbelangrijkst het conflict / verdriet / stress aanpakken.  Als men van deze kennis weet hoef men niet in ANGST te zitten, angst is een grote trigger  van ziekte. Lees maar eens :  www. deelbewust/Diagnoseshock.nl 

Bij deze kan ik iedereen de cursus aanraden, het is wel fijn dat je de cursus volgt als je nog gezond bent, eenmaal in het RG circuit is het moeilijk "Omdenken". www.hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl  kan men veel info vinden over het systeem achter de oorzaken van ziekte.

Nieuwsgierig geworden......

Ik verzeker u met deze benadering van “Ziektes” kan men heel veel levens redden (b.v jezelf, je dierbaren) en......ook niet onbelangrijk heel veel kosten besparen!!!

"Leef in vertrouwen"

Hallo @Fleur, bedankt voor je (originele) bijdrage. Ik ben wel benieuwd of je deze zienswijze kunt verenigen met de methodieken/zienswijzen die je in jouw werk (in de reguliere gezondheidszorg) hanteert? 

Beste Isa, ik werk niet aan het bed dus dat valt nog wel mee, maar in zijn algemeenheid weet iedereen hoe de reguliere gezondheid werkt, het is symptoombestrijding, de arts vraagt: "wat zijn de klachten" de arts zou ook moeten vragen: " wat is er gebeurt, heb je stress, zielepijn".  Dat kan een huis-arts ook niet wat hij heeft maar een beperkte tijd per patiënt. De financiering  zou anders moeten zodat een huis-arts meer tijd krijgt per patiënt.  Want vooral stress en zielepijn veroorzaken allerlei ziekten lees het boek "Zielsoorzaken van ziekten". Ik denk als zo de ziektes worden "aangevlogen" er veel minder medicijnen enz. nodig zijn, de mens veel gezonder uit een ziekte komt. Vertaalt zich direct weer in veel minder medicijnresten in ons oppervlakte water en in ons drinkwater wat we dagelijks drinken!!

"Leef in vertrouwen"

Fleur. 

Hallo @Fleur, ondanks dat het heel logisch kan klinken, blijf ik toch sceptisch/voorzichtig. Al heel lang bestaat de holistische mensvisie: de wisselwerking van lichaam en geest. Ondanks dat wij veel weten over ziekte en genezing, weten wij ook heel veel zaken (nog) niet. Er is klaarblijkelijk niet alleen 1 kapstok waaraan ziekte en genezing aan opgehangen kan worden. Misschien is het ondanks de overtuigende verklaring van de hypothese “Zielsoorzaken van ziekte”, toch verstandig om andere invalshoeken niet uit te sluiten. De RG kan heel star zijn: b.v. de homeopathie wordt door velen van hen ook in twijfel getrokken evenals genezing langs of mede door spirituele weg. Voor de wetenschapper geldt: Alles moet wetenschappelijk bewezen worden voordat het een ware bewering wordt en aangezien de mens (nog) niet alles kan begrijpen, kan de mens ook niet alles bewijzen. Maar dat betekent niet dat alles uit de RG in twijfel getrokken moet worden. Mijn graadmeter is altijd mijn hart, of mijn onderbuikgevoel. Luister naar je gevoel in elke situatie. Dat is meestal de beste leidraad voor alles in het leven.

Een leuk onderwerp Fleur, het stemt sowieso tot nadenken!

Groet van @Matima Verbeek

Dag Matima,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je sceptisch bent vooral mensen die al helemaal verweven zijn met de reguliere gezondheidszorg is dit toch een beetje hocus pocus als je dit plompverloren leest. Zelf was ik dat ook aan het begin van de cursus "Leven in vertrouwen" waar het principe van de zielsoorzaken van ziekte is uitgelegd. Maar doordat de cursusleidster constant de theorie met praktijk voorbeelden uitlegde werd het mij helemaal duidelijk en is het voor mij nu heel logisch. Het principe geldt voor elke ziekte, je bent niet in balans  (inslag psyche), inslag op hersenniveau (hamerse haarden genoemd), correspondeerde orgaan wordt aangedaan. Ontvang de nieuwsbrieven van de Germaanse geneeskunde, heel interessant allerlei ervaringsberichten te lezen       https://     germaansegeneeskunde.info/ervaringsberichten.    wordt het steeds duidelijker!!

In mijn eigen omgeving familie, vrienden, werk,  komen ook  allerlei ziektes voor, kan nu (soms) al vertellen wat mogelijk de oorzaak  ( "zielepijn")   kan zijn geweest van de ziekte. 

Als je eenmaal weet hoe het principe werkt van de biologische natuurwetten, hoef je niet meer in ANGST te zitten als je ziek wordt, laat je in de genezingsfase het zelfgenezend vermogen van je lichaam zijn werk doen (in de reguliere geneeskunde ben je nu ziek).  Je komt gezonder uit een ziekte!!

Al de site van Rob Greuter bezocht en gelezen over diagnoseshock en prognoseshock.

"Leef in vertrouwen" 

Fleur

Hallo Fleur, Ik ben niet persé verweven met de RG: ik sta in princiepe open voor alles. Mijn ervaring door de laatste 4 decennia heen, heeft mij ook voorzichtig gemaakt. Er zijn meerdere spraakmakende theoriën geweest m.b.t. de oorzaken van ziek zijn en genezing. En dan heb ik het niet alleen over de theoriën die voortkomen uit  de RG. Vandaar dat ik er voorzichtig mee ben om alles aan 1 kapstok te hangen. Ik ben overtuigd van de natuurwet van Oorzaak en Gevolg. Waardoor b.v. een ziekte meerdere oorzaken kan hebben die niet altijd door de mens verklaard kunnen worden en ook meerdere gevolgen. En ik  ben ervan overtuigd dat wij mensen (nog) niet alles weten, zou ik ook veranderende visies of uitkomsten in de toekomst niet willen uitsluiten.  Maar dat is zoals ik het zie en dat is niet de norm.

De invloed van zielepijn op het krijgen/verloop van een ziekte is mij niet onbekend vanuit de holistische mensvisie. Ik zal  de linken gaan bezoeken en lezen. Dit is mijn eerste reactie/ mijn eerste ingeving.

Groet van Matima

Hallo Fleur,

Ik heb de website www.germaansegeneeskunde.info bezocht. Ik ben daarvan geschrokken. Het ademt voor mij de sfeer uit van een ideologie die het gelijk aan zijn kant wil krijgen door het plaatsen van allerlei bijkomende zaken en citaten die die ideologie onderstrepen. Ook de ervaringsberichten wekken bij mij argwaan.

Ik heb gezien dat je laborant/analist bent en dat lijkt mij een exacte wetenschap waar niets zweverigs aan is. De reden(en) van ziek zijn, zijn er vele en vaak een samenloop van elkaar. Daarom blijf ik bij mijn gevoel: niet alles aan 1 kapstok ophangen en een open blik houden met de nodige realiteitszin want er zijn ook veel mensen (onnodig) overleden of zieker geworden omdat zij zich door hun innerlijke wens te willen overleven, zich door mooie en logisch klinkende theorieën hebben laten (mis)leiden.

Ik ben geen arts/wetenschapper. Ik luister naar mijn gevoel en dat zegt: Oppassen en alert blijven. Het belang van de behandelaar (wie dat ook is) hoeft niet altijd in jouw belang te zijn. Wij zijn onderdeel van deze maatschappij en die maatschappij bepaald wat aan ons ter beschikking gesteld wordt aan behandelingen, vergoedingen en medicatie en dat is ook niet in ons belang maar in het belang van het geld/de economie. Money talks! En dat gaat ook in onze democratie ten koste van onze algehele gezondheid. Hetgeen de weg vrijmaakt voor theorieën die daar op inspelen en die mensen naar zich toetrekken die angstig zijn en ten einde raad en die hen opnieuw hoop geven en/of uitzicht op herstel.

Ik vind je inbreng apart en moedig, het is jammer dat er niet meer mensen op reageren. Misschien komt dat nog. Want dat alles ontstaat uit de natuurwet van Oorzaak en Gevolg, dat staat voor mij vast. En dat de oorzaken van veel ziektes in Nederland mede worden veroorzaakt door de regels en de (on)mogelijkheden in onze maatschappij, ook dat staat voor mij vast. Kijk maar rond in onze Community: de beroepsziekten en hun oorzaken zijn daar m.i. een “mooi” voorbeeld van.

Ondanks dat, blijf ik een weerstand tegen de germaanse methode houden. Zij gaat op veel punten m.i. veel te ver m.n. bij het verklaren van de oorzaken/oorsprong van de ziekten en daarmee bij het aandragen van oplossingen/behandelingen (http://www.hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/).

Groet van @MatimaVerbeek.

Dag Matima,

Goed dat je bepaalde sites al hebt bezocht en gelezen.

Kan alleen maar bij mezelf blijven en over mijn eigen ervaringen vertellen die ik zo bijzonder vind en mijns inziens veel leed kan besparen als men de kennis van de biologische natuurwetten kent. Heel simpel gezegd: Zorg dat je in balans komt  en  het zelf helend vermogen van je lichaam aanspreken, zodat je gezonder uit een ziekte komt,  zo min mogelijk medicijnen, geen chemo of bestraling bij kanker!

De cursus  "Leven in vertrouwen" die ik gevolgd heb gaf iemand met een beta opleiding dus ook een exacte opleiding gelijk die van mij, we staan met "beide benen op de grond!".

Kan iedereen de cursus van harte aanbevelen , ik kan hier op dit forum maar summier aangeven   hoe het precies werkt, maar er is voor bijna elke ziekte een hele logische verklaring, zie ook het boek "De zielsoorzaken van ziekte"

"Leef in vertrouwen"

Groet Fleur.